سه شنبه, 17 خرداد 1401 ساعت 07:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

اثرات زیست محیطی ژنراتور گاز طبیعی نسبت به دیزل؛ آیا با محیط زیست سازگارند؟

چکیده مطلب

صاحبان خانه‌ها و مشاغل همیشه به دنبال منابع انرژی پاک‌تر و ارزان‌تر هستند و به همین دلیل بسیاری از ژنراتورهای سازگار با محیط زیست مانند ژنراتورهای گاز طبیعی را به عنوان جایگزینی تمیز و مقرون به صرفه برای نیازهای انرژی خود انتخاب می‌کنند.
ژنراتورهای گاز طبیعی پل ارتباطی بین استفاده از سوخت‌های فسیلی سنتی و منابع تجدیدپذیر انرژی هستند. ژنراتورهای گاز طبیعی بازده انرژی بالاتری را ارائه می‌دهند و می‌توانند برق کافی برای خانه‌ها، بیمارستان‌ها و حتی نیروگاه‌ها تولید کنند.
آیا آنها انتخاب مناسبی برای شما نیز هستند؟ بیایید باهم این موضوع را بررسی کنیم، پس در ادامه با فروشگاه دشت نور همراه باشید.

ژنراتورهای گاز طبیعی چگونه کار می‌کنند؟

ژنراتورهای گاز طبیعی چگونه کار می‌کنند؟

ژنراتور گاز طبیعی برای تولید برق، گاز طبیعی را مصرف می‌کنند. از دیدگاه مکانیکی، ژنراتورهای گاز طبیعی مشابه موتور خودرو عمل می‌کنند.
آنها از یک موتور احتراق داخلی استفاده می‌کنند که سوخت و هوا را در یک محفظه احتراق مخلوط می‌کند. یک پیستون این مخلوط را فشرده می‌کند و یک شمع جرقه سوخت را مشتعل می‌کند که پیستون را برای چرخاندن میل لنگ حرکت می‌دهد.
سپس میل لنگ روتور ژنراتور را می‌چرخاند و جریان الکتریکی تولید می‌کند که بسته به اندازه ژنراتور می‌تواند وسایل مختلف را شارژ کند. اندازه این ژنراتورها می‌تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد. در حالی که مدل‌های قابل حمل به اندازه کافی کوچک هستند تا در کمد جا شوند، ژنراتورهای بزرگ‌تر به فضای باز بسیار بیشتری نیاز دارند و به اندازه کافی قدرتمند هستند تا برق کل بیمارستان را تأمین کنند.
نکته حرفه‌ای: سیستم‌های تولید کننده گاز طبیعی را می‌توان به خطوط گاز موجود متصل کرد، بنابراین نیازی به ذخیره یا انتقال سوخت نیست.

تفاوت بین گاز طبیعی و گازوئیل چیست؟

چند تفاوت کلیدی بین گاز طبیعی و گازوئیل وجود دارد:

  1. گاز طبیعی دارای ردپای کربن کمتری نسبت به سوخت دیزل است، به این معنی که میزان دی اکسید کربنی که در اتمسفر آزاد می‌شود کمتر است و بنابراین به اندازه گازوئیل اثرات زیست محیطی بدی ندارد.
  2. سوخت دیزل نیاز به تعمیر و نگهداری دقیق دارد و باید با استانداردهای آلایندگی جدید مطابقت داشته باشد که نیاز به استفاده از سوخت با گوگرد کم دارد. سوخت کم گوگرد معمولاً هر سال نیاز به بررسی دارد تا ناخالصی‌ها بر جریان سوخت تأثیر نگذارند.
  3. موتورهای دیزلی نیز نیاز به سوخت گیری مداوم دارند که مدیریت آن در شرایط بحرانی دشوار است. در شرایط اضطراری، به دست آوردن سوخت دیزل می‌تواند دشوار باشد.
  4. از سوی دیگر، گاز طبیعی به آسانی در دسترس، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است.

آیا ژنراتورهای گاز طبیعی سازگار با محیط زیست هستند؟

هم گاز طبیعی و هم سوخت دیزل در هنگام سوختن آلاینده‌هایی تولید می‌کنند، از جمله:

  • دی اکسید گوگرد
  • اکسید نیتروژن
  • جیوه

با این حال، در مقایسه با سوخت دیزل، گاز طبیعی سطوح کمتری از گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌ها را در جو منتشر می‌کند. EPA این را در دستورالعمل‌های خود در مورد ژنراتورهای گاز طبیعی تشخیص می‌دهد. صاحبان مشاغل آگاه به محیط زیست احتمالاً یک ژنراتور گاز طبیعی را به ژنراتور دیزلی ترجیح می‌دهند.

سخن آخر

ژنراتورهای گاز طبیعی منبع انرژی تمیزتر و مقرون به‌صرفه‌تری نسبت به همتایان دیزلی خود ارائه می‌دهند. برای یک مدیر تجاری یا صاحب خانه که می‌خواهد یک سیستم انرژی پشتیبان مقرون به صرفه داشته باشد و در عین حال به محیط زیست آسیب نرساند، ژنراتورهای گاز طبیعی یک انتخاب عالی هستند.

خواندن 556 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.