دوشنبه, 09 خرداد 1401 ساعت 14:01
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

4 تفاوت اصلی بین موتورهای ژنراتور کاترپیلار C15 و C18؛ مقایسه جامع

مطالعه این مطلب 5 دقیقه زمان نیاز دارد

دسترسی سریع به عناوین این مطلب

چکیده مطلب

ژنراتور دیزلی کاترپیلار به عنوان دستگاه‌های قابل اعتماد و بادوام با کاربردهای متنوع شناخته می‌شوند. البته، ما بیشتر به پتانسیل آنها به عنوان موتورهای صنعتی علاقه‌مندیم. از بین این موتورهای صنعتی، دو مدل خاص دارای سابقه عالی هستند: C15 و C18.
کدام یک برای نیازهای خاص شما مناسب‌تر است؟
در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی در رابطه با این دو نوع ژنراتور دیزلی به دست آورید.

مقایسه دو مدل موتور c15 و c18

موتورهای C15 و C18 نقاط مشترک زیادی دارند. از آنجایی که هر دو برای برنامه‌های مشابه طراحی شده‌اند، عملکرد و ظاهر کلی آنها قابل مقایسه است. اما وقتی شروع به بررسی مشخصات دقیق آنها می‌کنید، تصویر واضح‌تری از آنچه می‌توانید به طور واقعی از هر موتور انتظار داشته باشید، دریافت خواهید کرد. تفاوت‌های اولیه بین موتورهای صنعتی C15 و C18 عبارت‌اند از:

  1. حداقل و حداکثر توان

    C18 با قدرت کمی بالاتر از همتای خود، با حداقل 575 اسب بخار و حداکثر 800 اسب بخار عرضه می‌شود. در همین حال، C15 حداقل 475 اسب بخار و حداکثر 580 اسب بخار را ارائه می‌دهد. برای هر شرایطی که نیاز به سطح قدرت بالاتری دارد، C18 می‌تواند قدرت بهتر از C15 ارائه دهد.
  2. انتشار آلایندگی

    همه موتورها آلایندگی تولید می‌کنند، اما سؤال این است که این موتورها چقدر آلایندگی تولید می‌کنند؟ خوشبختانه هر دو C15 و C18 دارای سطوح انتشار گاز بسیار کم هستند و هر دو استانداردهای EPA Tier 4 را دارند، مجموعه‌ای از قوانین که به طور قابل توجهی به کاهش سموم در جو کمک می‌کند.
    برخی ممکن است بگویند C15 از این لحاظ در مقایسه با نوع دوم مزیت جزئی بیشتری دارد، اما به طور کلی، هر دو ژنراتور را در میزان گازهایی که تولید می‌کنند می‌توان باهم مقایسه کرد و تقریباً برابر دانست.
    نکته حرفه‌ای: موتورهای ژنراتور مدرن برای تولید کمترین میزان ممکن آلایندگی طراحی شده‌اند، اما انتشار گازهای تولیدی آنها همچنان می‌تواند خطرناک باشد. ژنراتور دیزلی خود را در فضای باز در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید.
  3. گشتاور

    موتور C18 دارای گشتاور بالاتر قابل توجهی نسبت به C15 است، با گشتاور فوق‌العاده 2696 پوند بر فوت در 1400 چرخش در دقیقه. C15 1958 پوند فوت را با 1400 چرخش در دقیقه ارائه می‌دهد. C18 که اخیراً طراحی شده است، قدرت بیشتری را برای کارهای سخت‌تر ارائه می‌دهد.
  4. اندازه و وزن

    جای تعجب نیست که C18 که قوی‌تر از C15 است وزن بیشتری دارد، اما ابعاد آنها یکسان است. موتور C18 55.7 اینچ طول، 38.3 اینچ عرض و 49.5 اینچ ارتفاع دارد و وزن آن 3688 پوند است. ابعاد C15 تقریباً مشابه است و 3673 پوند وزن دارد. C18 ممکن است وزن بیشتری داشته باشد، اما هر کدام از مدل‌ها به همان مقدار فضا در هنگام راه اندازی ژنراتور نیاز دارند.

پیدا کردن موتور صنعتی مناسب

هم موتور کاترپیلار C18 و هم موتور C15 دستگاه‌های با دوام و قابل اعتمادی هستند که برای راه‌اندازی یک ژنراتور عالی می‌باشند. با این حال، هنگام خرید سیستم تولید کننده برق پشتیبان خود، تفاوت‌های اصلی آنها را در نظر داشته باشید. انتخاب اندازه و مشخصات مناسب می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با دشت نور تماس بگیرید.

خواندن 1308 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.