دوشنبه, 30 خرداد 1401 ساعت 05:40
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

چه مدت زمانی میتوان یک ژنراتور را به طور مداوم روشن نگه داشت؟ | سوالات متداول

چکیده مطلب

ژنراتورها ابزارهای بسیار خوبی هستند و کاربردهای زیادی دارند، از روشن کردن تجهیزات برقی در سفر کمپینگ تا تأمین برق یک مهمانی در فضای باز و یا روشن نگه داشتن خانه در مواقع اضطراری.
بیشتر اوقات، شما نیاز دارید که برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید، اما قطعی برق طولانی مدت (مخصوصاً در آب و هوای غیر منتظره) ممکن است شما را ملزم کند که یک ژنراتور را تا برای مدت زمان زیادی روشن نگه دارید.
این سؤال پیش می‌آید که چه مدت می‌توانید یک ژنراتور را قبل از اینکه دچار مشکل شوید، به طور مداوم روشن کنید؟
برای مطالعه پاسخ این سوال مهم در ادامه مطلب با دشت نور همراه باشید.

موارد موثر بر مدت زمان روشن ماندن ژنراتور

موارد موثر بر مدت زمان روشن ماندن ژنراتور

عوامل متعددی در این امر دخیل هستند که عبارتند از:

  • اندازه
  • نوع و برند آن
  • منبع سوخت

اگر تمام اقدامات ایمنی مناسب را انجام دهید، می‌توانید دستگاه خود را از 12 تا 18 ساعت متوالی روشن نگه دارید.

چه مدت می‌توانید یک ژنراتور قابل حمل بنزینی را روشن نگه دارید؟

اگر از یک ژنراتور قابل حمل از نوع بنزینی استفاده می‌کنید، نمی‌توانید آن را به طور مداوم روشن نگه دارید و باید آن را هر از چند گاهی خاموش کنید.
در این دستگاه ها هرگز در حالی که موتور روشن است، سوخت اضافه نکنید. اضافه کردن بنزین آسان به نظر می‌رسد، اما انجام این کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث آتش سوزی گسترده شود.
هنگامی که ژنراتور کار می‌کند، ممکن است بسیار داغ شود، این خطر وجود دارد که نشت‌های کوچک یا حتی دود باعث آتش سوزی کوچکی شود که به سرعت به مخزن سوخت در ژنراتور یا مخزنی که برای سوخت گیری استفاده می‌کنید، سرایت کند.
بهترین توصیه: قبل از افزودن سوخت، دستگاه خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه خاموش کنید.
ژنراتورهای بنزینی را نمی‌توانید به طور مداوم و فراتر از زمان فعالیت استاندارد، روشن نگه دارید.

چه مدت می‌توانید یک ژنراتور گازسوز را روشن نگه دارید؟

زمان روشن نگه داشتن ژنراتور گازسوط

برای اکثر این دستگاه ها بسته به اندازه، مارک و میزان توان مصرفی شما می‌تواند حدود 6 تا 12 ساعت طول بکشد. توجه داشته باشید که برخی از انواع آنها طولانی ‌مدت‌تر از بقیه کار می‌کنند.

چه مدت می‌توانید ژنراتورهای آماده به کار را روشن نگه دارید؟

خوشبختانه امکان داشتن برق مداوم برای طولانی مدت امکان پذیر است، اما یک نوع قابل حمل بهترین گزینه نیست. برای راه اندازی مداوم برق بهترین گزینه یک ژنراتور آماده به کار است.
این دستگاه ها برای استفاده طولانی مدت طراحی شده‌اند و موتورهای کارآمدی دارند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مدت زمان طولانی تری کار کنند. آنها همچنین با استفاده از خطوط گاز طبیعی کار می‌کنند یا به ظروف ذخیره سازی پروپان عظیم 500 یا 1000 گالن متصل می‌شوند.
توجه داشته باشید که همه آنها دارای محدودیت توصیه شده هستند که معمولاً حدود 2 تا 3 هفته تولید برق بدون توقف است.
این امکان وجود دارد که ژنراتور آماده به کار خود را برای بیش از موارد توصیه شده روشن کنید. با این حال انجام این کار می‌تواند باعث آسیب دائمی به ژنراتور و سیم کشی برق و لوازم خانگی شما شود.

بعد از چه مدت زمانی ژنراتور نیاز به تعمیر پیدا می کند؟

بیشتر ژنراتورهای قابل حمل هر 100 ساعت به تعمیر و نگهداری نیاز دارند، اما این یک قانون سخت گیرانه نیست. در عوض، چیزی که واقعاً شما را محدود می‌کند، مقدار روغن موتور ژنراتور است. روغن موتور معمولاً پس از 150 تا 200 ساعت استفاده کم می‌شود و اکثر دستگاه های مدرن به‌ منظور محافظت از موتور، هنگامی که روغن کم می‌شود، به طور خودکار خاموش می‌شوند.
به خاطر داشته باشید که هنگام کارکردن ژنراتور بسیار بیشتر از مدت زمان استاندارد آن، افزایش گرمای آن نیز یک نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. ژنراتورها ممکن است تنها مقدار کمی گرمای اضافی را در یک دوره 12 تا 24 ساعته ایجاد کنند، اما زمانی که بیشتر از یک روز مداوم از آن استفاده کنید، در معرض خطر ایجاد گرمای موتور هستید که می‌تواند به دستگاه آسیب دائمی برساند.
اگر دستگاه خود را در هوای گرم روشن می‌کنید، از یک فن برای خنک کردن موتور تا حد امکان استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که کارکردن با وات بالاتر، گرمای بیشتری تولید می‌کند.
بنابراین، اگر آن را به درستی مدیریت کنید، می‌توانید به طور بالقوه آن را به مدت 150 تا 200 ساعت با سوخت پروپان به طور مداوم روشن نگه دارید.

سؤالات متداول

  1. آیا می‌توانید ژنراتور را برای یک شب روشن نگه دارید؟

    اگر اقدامات ایمنی را به درستی انجام دهید، بله می‌توانید. ما قبلاً اشاره کردیم که می‌توان یک ژنراتور را حداکثر برای حدود 12-18 ساعت روشن نگه داشت ولی باید در عین حال اقدامات ایمنی مناسب را انجام داد. همیشه از آشکارساز مونوکسید کربن استفاده کنید.
  2. برای چه مدت زمانی می‌توانید ژنراتور خود را روشن نگه دارید؟

    به طور خلاصه، یک ژنراتور بنزینی قابل حمل می‌تواند به طور مداوم با یک مخزن بنزینی پر کار کند، اما نه بدون توقف. به طور معمول 12-18 ساعت.
    با استفاده از یک مخزن بزرگ پروپان، متوجه خواهید شد که عامل محدود کننده شما احتمالاً ماهیت مکانیکی دارد (معمولاً روغن موتور). برای اکثر ژنراتورهای پروپان این به معنای حدود 5-8 روز کار کردن است.
    یک ژنراتور آماده به کار بزرگ که به یک خط گاز متصل است می‌تواند حدود 500 ساعت یا تقریباً 20-21 روز روشن بماند.
  3. چه مدت می‌توانید یک ژنراتور قابل حمل با سوخت پروپان را روشن نگه دارید؟

    اگر ژنراتوری دارید که با پروپان کار می‌کند، کنترل مخزن سوخت در دست شماست. این نوع دستگاه ها چند گزینه اضافی برای روشن نگه داشتن ژنراتور به طور مداوم ارائه می‌دهند.
    ساده‌ترین راه برای افزایش زمان کار با آنها، اتصال دو مخزن پروپان به یک خط گاز از طریق یک شیر توقف یا رگولاتور تعویض است. به این ترتیب، می‌توانید جریان یک مخزن پروپان را باز کنید و دیگری را بسته بگذارید. هنگامی که زمان تعویض مخازن پروپان فرا می‌رسد، به سادگی شیر توقف را بچرخانید.
    در این حالت، در واقع می‌توانید مخزن پروپان خالی شده را با یک مخزن تازه جایگزین کنید تا هرگز سوختتان تمام نشود.
خواندن 2933 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.