دوشنبه, 25 مرداد 1400 ساعت 14:30
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

مزایا و معایب دیزل ژنراتور چیست؟ | مزیت ژنراتورهای دیزلی برای تولید برق

آیا شما هم قصد خرید دیزل ژنراتور دارید؟ آیا می دانید که آشنایی با مزایا و معایب این ژنراتور می تواند کمک بسیار موثری در انتخاب و تصمیم گیری برایتان باشد؟
امروزه نیاز به ژنراتور ها برای بسیاری از افراد و صنایع مطرح می باشد و با تلاش های بسیاری که برای ساخت این دستگاه ها صورت گرفته، سعی شده تا بسیاری از نقاط ضعف آن را از بین ببرند و کارایی موثرتری را به خریداران ارئه دهند.
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مزایا و معایب تولید برق با سوخت دیزل را بشناسید و اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

مزایای تولید برق با سوخت دیزل

ژنراتور های دیزلی می توانند با مزیت های زیر همراه باشند:

  1. نیاز به تعمیر کمتر نسبت به دیگر ژنراتور ها

    تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور نسبت به دیگر ژنراتور های موجود در بازار به  کمتری نیاز دارند. دلیل آن این است که قطعات کمتری برای راه اندازی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این صورت دیگر نگرانی بابت بازسازی کاربراتور ها و یا تعویض شمع وجود نخواهد داشت.
  2. دوام و ماندگاری بالا

    این نوع ژنراتور ها تحمل سایش های بسیار زیادی را دارند، بنابراین با دوام و ماندگار هستند.
  3. ایمن بودن ذخیره سوخت

    سوخت دیزل نسبت به دیگر انواع سوخت دارای ذخیره سازی ایمن تری می باشد. به عنوان مثال احتمال انفجار بنزین بسیار بالاتر می باشد، در صورتی که گازوئیل احتمال کمتری برای چنین اتفاقی دارد. همچنین می توان بیان کرد که ماندگاری این نوع سوخت از بنزین بیشتر بوده و بنابراین سوخت با کیفیت بهتری دریافت می شود.
  4. پایین تر بودن هزینه سوخت مصرفی

    سوخت ژنراتور های دیزلی (گازوئیلی) در مقایسه با دیگر انواع سوخت ها مانند بنزین دارای هزینه کمتری می باشد.
  5. منبع تغذیه مداوم

    زمانی که برق قطع می شود و شما از دیزل ژنراتور استفاده می کنید، می توانید خیال آسوده تری داشته باشید که این نوع ژنراتور ها با قدرت بالاتر و مدت زمان بیشتری تا زمان وصل شدن برق، برای شما کار کند.
  6. داشتن راندمان حرارتی بالا

    موتور های دیزلی به دلیل داشتن نسبت تراکم بالا، می توانند راندمان حرارتی بیشتری داشته و در نتیجه کارایی موثرتری به همراه داشته باشند.
  7. خدمات و پشتیبانی بهتر

    این دستگاه ها دارای خدمات و پشتیبانی بهتری نسبت به دیگر انواع ژنراتور ها می باشند.

معایب تولید برق با سوخت دیزل

با وجود داشتن تمام مزیت هایی که برای شما بیان کردیم، دیزل ژنراتور ها می توانند معایب زیر را نیز داشته باشند:

  1. داشتن سر و صدا

    سر و صدا یکی از معایب واحد های دیزلی محسوب می شود که به همین دلیل در اکثر اوقات این دستگاه ها دور از فضای کاری قرار می گیرند. البته امروزه روش هایی وجود دارند که می توانید برای کاهش صدای دیزل ژنراتور از آن ها استفاده کنید.
  2. هزینه

    شاید راه اندازی اولیه دیزل ژنراتور ها نسبت به دیگر انواع آن دارای هزینه بالاتری باشد. اما در طول زمان با داشتن مزیت های آن می توان گفت که این هزینه مقرون به صرفه می باشد.
  3. حجم زیاد

    به طور معمول موتور های دیزلی که مقاومت بالایی دارند، از ابعاد بزرگ و سنگینی ساخته شده اند. همین امر می تواند موجب نگرانی شما در رابطه با هزینه های تعمیرات آن باشد. اما نیاز پایین نگهداری و تعمیرات و همچنین بازده سوخت آن می تواند این هزینه را کاهش دهد.
  4. آلایندگی

    آلایندگی نیز یکی دیگر از معایب این نوع دستگاه ها می باشد. ژنراتور های دیزلی می توانند گاز های دی اکسید کربن، دی اکسید نیتروژن، ذرات معلق و .. را به جو آزاد نمایند. البته باید بدانید که میزان این آلایندگی ها نسبت به ژنراتور های بنزینی بسیار کمتر است.

پیشنهاد میکنیم حتما بخوانید

مزایای ژنراتور دیزلی نسبت به ژنراتور گازسوز

برای مقایسه مزیت های این دو می توان موارد زیر را مطرح نمود:

  1. موتور های دیزلی اطمینان بیشتر و کارایی بهتری دارند.
  2. موتور های دیزلی نیازی به استفاده از سیم های برق ندارند که به همین دلیل هزینه نگهداری و تعمیر آن ها کاهش پیدا می کند.
  3. طول عمر و دوام موتور های دیزلی از ژنراتور پایه گازسوز بیشتر می باشد.
  4. استفاده از سوخت دیزل ایمنی بیشتری نسبت به گاز طبیعی دارد.

سوالات متداول

  1. ژنراتور دیزلی بهتر است یا ژنراتور با گاز طبیعی؟

    هر کدام از این دستگاه ها دارای مزیت ها و معایب خاص خود هستند. شما باید با توجه به نیاز خود نوع مناسب را انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب راهنمایی برای این انتخاب می توانید با فروشگاه دشت نور دیزل تماس بگیرید و از کارشناسان مجرب ما مشاوره دریافت کنید.
خواندن 1273 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.