شنبه, 04 تیر 1401 ساعت 05:46
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

بهترین ژنراتور برای کامیون مواد غذایی: 5 نکته مهم و سوالات متداول

چکیده مطلب

زمانی بود که کامیون‌های مواد غذایی به طور کلی در نمایشگاه‌ها و رویدادهای فضای باز دیده می‌شدند. با این حال، امروزه کامیون‌های مواد غذایی وسیله‌ای محبوب برای صرف غذا در سراسر شهر هستند.
آنها را می‌توان در پارک‌ها، مناطق تجاری یا هر مکانی که مردم جمع می‌شوند، پیدا کرد. کامیون‌های مواد غذایی قابل حمل هستند و می‌توانند به جایی بروند که لازم است!
نوع مواد غذایی که کامیون در آنها تخصص دارد تعیین می‌کند که کامیون برای کار به چه نوع تجهیزات و وسایلی نیاز دارد.
از آنجایی که کامیون مواد غذایی می‌تواند در صورت نیاز از مکانی به مکان دیگر حرکت کند، تمرکز اصلی باید بر روی نیروی برق در زمانی که برق شبکه در دسترس نیست، باشد. پس در این صورت گزینه مورد نیاز، ژنراتور خواهد بود.
در ادامه این مطلب جذاب با دشت نور همراه باشید تا موارد مهمی را در این باره مطالعه کنید.

بهترین ژنراتورهای کامیون مواد غذایی

بهترین ژنراتورهای کامیون مواد غذایی

یک ژنراتور برق می‌تواند تجهیزات داخل کامیون مواد غذایی را در تمام طول روز تغذیه کند و این اطمینان را ایجاد نماید که غذا گرم و یا سرد باقی می‌ماند. همچنین می‌تواند سیستم‌های تهویه، گرمایش یا تهویه مطبوع را تأمین کند.
یکی از مواردی که هنگام خرید ژنراتور برای کامیون مواد غذایی باید در نظر گرفت، میزان وات مورد نیاز برای راه اندازی همه وسایل است. از آنجایی که این کار یک سرمایه گذاری تجاری است، تجهیزات شما باید دستورالعمل‌های بخش بهداشت خاصی را رعایت کنند.
تجهیزات و وسایل اولیه مورد نیاز در یک کامیون مواد غذایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سرخ کن، سینی، یا کباب پز
  • مایکروویو یا فر کانوکشن
  • تهویه، بخاری، و تهویه مطبوع
  • واحدهای تبرید و سرمایش
  • یخ ساز
  • سینک‌ها و محل آماده سازی و شستشو
  • نورپردازی

تعیین اندازه مناسب ژنراتور برای کامیون مواد غذایی

برای تعیین اندازه ژنراتور، به دانستن وات مورد نیاز هر دستگاه نیاز دارید. برای تعیین توان واقعی مورد نیاز، پلاک روی دستگاه را بررسی کنید.
حداقل، یک ژنراتور 4000 وات برای حفظ توان ثابت به طور کارآمد و مؤثر برای همه این وسایل در صورت کارکرد با بار کامل مورد نیاز است.
نکته دیگر این است که اطمینان حاصل شود که ژنراتور شما می‌تواند چندین ساعت با بار کامل کار کند.
اگر مشتری داشته باشید، نمی‌خواهید که هر چند ساعت یکبار برای سوخت گیری در مکانی توقف کنید.
مؤثرترین راه برای حفظ برق این است که منبع سوخت ژنراتور مستقیماً به مخزن سوخت کامیون مواد غذایی متصل شود.
طراحی کامیون مواد غذایی شما باید دارای گزینه‌ای باشد که ژنراتور به طور حرفه‌ای در محفظه‌ای با تهویه مناسب برای اگزوز نصب شود. کارهای مکانیکی و الکتریکی وجود دارد که کمی تجربه می‌خواهد.

نکات مهم در رابطه با ژنراتور کامیون مواد غذایی

نکات مهم در رابطه با ژنراتور کامیون مواد غذایی

اگر قصد خرید این دستگاه ها را دارید، بهتر است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. برخی از ژنراتورها در اوج خروجی کار می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که محل نصب مقاوم در برابر حرارت و غیر قابل اشتعال است.
  2. تأمین جریان هوای کافی به ژنراتور و همچنین نصب یک سیستم اگزوز مناسب برای ژنراتور بسیار مهم است. تهویه و اگزوز به دو دلیل مهم هستند:
    • دلیل اول ایمنی است. قطعاً شما نمی‌خواهید که دود اگزوز از پنجره‌ها به داخل کامیون مواد غذایی نفوذ کند و سرنشینان را در معرض مسمومیت با مونوکسید کربن قرار دهد.
    • مورد دوم گرم شدن بیش از حد است. جریان هوای مناسب ژنراتور را به اندازه کافی خنک نگه می‌دارد تا با خیال راحت کار کند. اگر محفظه برای گردش هوا دارای تهویه نیست، درب محفظه را باز بگذارید و اجازه دهید هوا خارج شود.
  3. جدا از داشتن قدرت کافی، ژنراتورهای نصب شده کامیون مواد غذایی نیازی به سیم کشی ندارند. داشتن یک ژنراتور قابل حمل که کامیون شما را راه اندازی می‌کند به این معنی است که با وجود کابل‌های برق یک مشکل ایمنی برای مشتریان و کارکنان به وجود می‌آید.
  4. اطمینان حاصل کنید که ابعاد ژنراتور شما در فضای اختصاص داده شده متناسب است. اگر ژنراتور برای محفظه بیش از حد بزرگ باشد، باعث صرف هزینه‌های بیشتری می‌شود.
  5. بسته به منطقه‌ای که ممکن است کامیون غذای شما در آن پارک شده باشد، باید کدهای نویز را بررسی کنید. برخی از مناطق تجاری و مسکونی ممکن است به ژنراتورهای آرام و بی صدایی نیاز داشته باشند که در سطوح دسی بل پایین‌تر کار می‌کنند.

سؤالات متداول

  1. یک ماشین حمل غذا به چه ژنراتور با چه اندازه‌ای نیاز دارد؟

    بسته به وسایل و تجهیزات مورد استفاده در کامیون مواد غذایی، یک ژنراتور 4000 واتی باید حداقل اندازه‌ای باشد که برای کارایی و اثربخشی بهینه در نظر بگیرید. اندازه ژنراتور باید به همه دستگاه‌ها اجازه دهد تا با بار کامل بدون پیک کردن خروجی ژنراتور کار کنند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که قصد دارید چندین دستگاه را راه اندازی کنید، یک ژنراتور با قدرت کمی بیشتر بین 4000 تا 7000 وات تهیه کنید تا این مقدار ظرفیت اضافی را به شما بدهد.
  2. چند وات برای کامیون مواد غذایی نیاز دارم؟

    حداقل 4000 وات برق مورد نیاز است. کل وات به نوع وسایل نصب شده بستگی دارد. محدوده‌ها، کوره‌ها و اجاق‌ها برای استفاده به وات بالاتر و همچنین واحدهای تهویه مطبوع یا گرمایش نیاز دارند. باید مطمئن شوید که مجموع وات مصرفی هنگام کارکردن همه وسایل از حداکثر خروجی ژنراتور تجاوز نمی‌کند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که قصد دارید چندین دستگاه را راه اندازی کنید، یک ژنراتور با قدرت کمی بیشتر بین 4000 تا 7000 وات تهیه کنید تا این مقدار ظرفیت اضافی را به شما بدهد.
  3. چگونه به کامیون مواد غذایی خود برق بدهیم؟

    از آنجایی که کامیون غذا قابلیت جا به جایی دارد، دسترسی به شبکه برق آسان نیست. بیشتر مکان‌های بیرونی که کامیون‌های مواد غذایی می‌توانند در آن پارک کنند، ممکن است فقط یک قلاب 120 ولتی ارائه دهند که برق کافی برای وسایل تجاری در کامیون را تأمین نمی‌کند؛ بنابراین، شاید بهترین گزینه‌ها در آینده از ژنراتورهای گازی یا دیزلی، پنل های خورشیدی یا مخازن پروپان باشند.
خواندن 588 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.