شنبه, 04 تیر 1401 ساعت 14:39
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نحوه از کار انداختن سنسور فشار روغن ژنراتور | 5 مرحله مهم و سوالات

چکیده مطلب

چرا یک سنسور روغن حتی زمانی که سوخت در آن وجود دارد خاموش می‌شود؟ شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد.
سنسور کم روغن و خاموش شدن خودکار یکی از ویژگی‌های عالی بسیاری از ژنراتورها است. این سنسور در صورت کم شدن روغن، دستگاه را خاموش می‌کند تا ژنراتور بیش از حد خودش کار نکند و خطر آسیب جدی به ژنراتور و هر چیزی که در اطراف آن کار می‌کند را تهدید نمی‌کند.
به همان اندازه که مفید و در واقع ضروری است، مواقعی وجود دارد که ممکن است لازم باشد این سنسور را از کار بیندازید. گاهی اوقات ممکن است سنسور زمانی که روغن کافی در ژنراتور وجود دارد، عمل کند.
به عنوان مثال، یک سوئیچ معیوب ممکن است دائماً نشان دهد که روغنی وجود ندارد، در حالی که ممکن است به تازگی مخزن آن را پر کرده باشید. این سنسور ممکن است گیر کند و اصلاً اجازه راه اندازی ژنراتور را ندهد. سنسور خاموش گاهی اوقات می‌تواند به پایین میل لنگ بچسبد.
این به این معنی است که سنسور به اشتباه حالت فشار کم روغن را تشخیص می‌دهد و از راه اندازی ژنراتور امتناع می‌کند. این اتفاق می‌تواند در مواقع اضطراری که در آن به یک ژنراتور پشتیبان نیاز دارید تا فوراً از آن استفاده کنید، مشکلات بزرگی ایجاد کند.
در این مقاله از دشت نور، ما دقیقاً به شما می‌گوییم که چگونه با خیال راحت سنسور فشار روغن ژنراتور خود را از کار بیندازید تا از خاموش نشدن غیر ضروری آن اطمینان حاصل کنید.

قبل از شروع از کار انداختن سنسور روغن

قبل از اینکه به شما بگوییم چگونه سنسور فشار روغن خود را در ژنراتور خود از کار بیندازید، باید این مطلب را بیان کنیم که این کار فقط در شرایطی انجام می‌شود که سنسور به طور غیرضروری فعال می‌شود.
ماشین آلات گاهی اوقات از کار می‌افتند و معیوب بودن سنسور فشار روغن نیز مطمئناً ممکن است اتفاق بیفتد. شما نباید از این مشکل به عنوان راهی برای کارکرد دائمی ژنراتور خود استفاده کنید.
اگر متوجه شده‌اید که هر بخشی از ژنراتور شما معیوب یا خراب است، پیشنهاد می‌کنیم مستقیماً با سازنده تماس بگیرید.
آنها همچنین ممکن است نکاتی را در مورد این مشکل به شما بگویند یا حتی ممکن است پیشنهاد کنند که ژنراتور باید بازگردانده شود. همیشه باید دفترچه راهنمای مالک را بخوانید و ابتدا هر دستورالعملی را که در آنجا وجود دارد دنبال کنید.
در نظر داشته باشید که برای این مشاوره هر زمان می‌توانید با کارشناسان و متخصصان دشت نور در ارتباط باشید.

دستورالعمل‌های ایمنی قبل از اینکه سنسور روغن را از کار بیندازید.

قبل از هرگونه اقدامی لازم است تا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

ممکن است برای تماس با سازنده وقت نداشته باشید. در این مورد، قبل از ادامه دستورالعمل‌های ما در مورد از کار انداختن سنسور روغن، دستورالعمل‌های ایمنی ما را مطالعه کنید.

  • به منظور کاهش خطر آسیب هنگام از کار انداختن سنسور جریان روغن، ابتدا باید از خاموش بودن ژنراتور اطمینان حاصل کنید. در حالی که ژنراتور هنوز در حال کار است یا وقتی برق وصل است سعی نکنید کاری انجام دهید.
  • مراقب هرگونه قطعه متحرک باشید. اگر ژنراتور در حال استفاده باشد یا به تازگی خاموش شده باشد، ممکن است قسمت‌هایی از موتور همچنان در حال حرکت باشد. بهتر است 5 یا 10 دقیقه پس از قطع برق قبل از دست زدن به دستگاه صبر کنید.
  • در همین راستا، همچنین باید مطمئن شوید که ژنراتور در صورتی که در حال کار بوده است، فرصت خنک شدن را داشته است. بخش‌هایی از ژنراتور احتمالاً به اندازه‌ای داغ هستند که دست شما را بسوزانند.
  • به یاد داشته باشید که سوخت داخل ژنراتور ممکن است قابل اشتعال باشد، به خصوص اگر بنزین یا پروپان باشد. اطمینان حاصل کنید که سیگار، جرقه‌های الکتریکی و شعله‌های آتش در نزدیکی سوخت و هر قسمتی از موتور که با سوخت تماس داشته باشد، موجود نباشد.

نحوه از کار انداختن سنسور جریان روغن ژنراتور

از کار انداختن سنسور جریان روغن ژنراتور

اگر با مشکلاتی مانند مواردی که در این مقاله توضیح دادیم، با ژنراتوری مواجه هستید که کار نمی‌کند، زیرا سنسور روغن زمانی که مخزن پر است، سطح کم روغن ژنراتور را ثبت کرده است باید به دنبال تعمیر موقت باشید.
گاهی اوقات سنسور ممکن است در پایین مخزن گیر کند و به جای اندازه گیری روغن در آن، مستقیماً کف مخزن را لمس کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، می‌توانید به طور موقت سنسور خود را جدا کرده و موتور را روشن کنید. ما یک راهنمای گام به گام داریم که به شما می‌گوید چگونه این کار را به طور ایمن انجام دهید:

  1. ابتدا مطمئن شوید که دستورالعمل‌های ایمنی بالا را خوانده‌اید و دقیقاً از آنها پیروی می‌کنید. سپس باید سوئیچ فشار کم روغن را پیدا کنید. در اینجا شما باید یک سیم پیدا کنید.
  2. سیم را می‌توان به راحتی از کلید جدا کرد. سیم را طوری که با زمین برخورد نکند، بپیچانید.
  3. با برداشتن این سیم، سوئیچ را نمی‌توان برای غیرفعال کردن جرقه فعال کرد. شما می‌توانید ژنراتور را بدون اینکه سوئیچ سنسور فشار روغن، آن را متوقف کند راه اندازی کنید.
  4. هنگامی که ژنراتور شروع به کار کرد، روغن گرمتر می‌شود و ویسکوزیته تغییر می‌کند و باعث می‌شود سنسوری که قبلاً گیر کرده در پایین میل لنگ باز شود.
  5. هنگامی که مطمئن هستید سنسور گیر نکرده است، ضروری است که سیم را مجدداً روی سوئیچ برای استفاده در آینده وصل کنید.

اگر بعد از انجام این مرحله متوجه شدید که مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است سنسور یا سوئیچ فشار روغن معیوب باشد و ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشد. ما توصیه می‌کنیم برای مشاوره با یک متخصص فنی کاردان با ما در تماس باشید.

کلام پایانی

اگر ژنراتور دیزلی شما کم بودن روغن را نشان می‌دهد و روشن نمی‌شود و می‌دانید که مخزن روغن آن پر است، مراحل خاصی وجود دارد که می‌توانید برای از کار انداختن سنسور انجام دهید تا ژنراتور دوباره کار کند.
انجام این کار ممکن است مشکل را به طور کامل برطرف کند، اما گاهی اوقات ممکن است نیاز به کمک بیشتر باشد و شاید در صورت نیاز باید قطعات تعویض شوند.
به یاد داشته باشید، اگر از علت مشکل مطمئن نیستید، باید همیشه با یک متخصص مشورت کنید، چه سازنده باشد و یا یک مهندس که با عملکرد ژنراتورها آشناست.
همیشه دستورالعمل‌های ایمنی مندرج در دفترچه راهنمای مالک خود را دنبال کنید و اقدامات احتیاطی ایمنی ذکر شده در مقاله ما را انجام دهید.
امیدواریم که این مطلب مفید بوده باشد و شما اکنون بدانید که چگونه یک سنسور فشار روغن ژنراتور را خنثی کنید.

سوالات متداول

  1. علت پایین بودن فشار روغن موتور دیزل چیست؟

    موارد متعددی می‌توانند سبب این اتفاق شوند، از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • آلوده بودن روغن موتور
  • پایین بودن سطح روغن
  • باز بودن شیرهای تخلیه
  • کار نکردن گذرگاه‌های روغن
  • وجود مشکلاتی در پمپ روغن
خواندن 1550 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.