سه شنبه, 20 مهر 1400 ساعت 10:12
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

افترکولر (After Cooler) دیزل ژنراتور؛ آیا باعث افزایش توان ژنراتور دیزلی میشود؟

در این مطلب توضیحاتی درباره افترکولر، نحوه عملکرد و تاثیر آن در بالا بردن راندمان موتور دیزل ژنراتور و سایر اطلاعات لازم را بیان کرده ایم، پس با ما همراه باشید تا بدانید این قطعه چه اهمیتی در دیزل ژنراتور شما خواهد داشت.

افتر کولر چیست؟

افتر کولر چیست؟

افتر کولر از قطعات موجود در دیزل ژنراتور و نوعی مبدل حرارتی می‌باشد. افترکولر در دهانه ورودی سیلندر قرار گرفته و هوای خارج شده از توربو شارژ را قبل از ورود به درون سیلندر با استفاده از آب، هوای سرد و یا یخ، خنک می‌کند. این مواد خنک کننده درون محفظه آن قرار می‌گیرند و طی فرایندی که در ادامه مطلب آن را بیان می‌کنیم به خنک کردن و افزایش کارایی موتور دیزل ژنراتور، کمک می‌کنند.

عملکرد افترکولر

محفظه افترکولر دیزل دارای لوله‌هایی بر روی دیواره خود است که آب و یا هوای سرد از داخل آنها حرکت می‌کند و از این طریق به کاهش دمای هوای گرم فشرده شده و خارج شده از توربو شارژ پیش از ورود به سیلندر دیزل ژنراتور، کمک می‌کند. یکی از راه‌های افزایش راندمان موتور دیزل ژنراتور، پایین نگه داشتن درجه هوای متراکم و خارج شده از توربو شارژ، پیش از ورود به سیلندر می‌باشد که بر کاهش مصرف سوخت (گازوئیل) و در نتیجه کاهش میزان آلایندگی گازهای خروجی می‌شود.

افترکولر چگونه باعث افزایش راندمان موتور می‌شود؟

هرقدر میزان احتراق درون موتور بیشتر باشد، توان خروجی آن نیز افزایش می‌یابد. این کار مستلزم ورود هوای بیشتری به درون سیلندرها است که برای افزایش میزان هوای ورودی باید حجم آن را کم کرد تا مقدار بیشتری از آن درون سلیندر قرار بگیرد. با از متراکم کردن آن با استفاده از خنک کننده‌های افترکولر، می‌توان این امر را انجام داد.

تفاوت بین اینترکولر و افترکولر

تفاوت بین اینتر کولر و افتر کولر

اگرچه افترکولر و اینترکولر عملکرد مشابهی دارند، اما تفاوت‌هایی نیز باهم دارند. افتر کولر یک مبدل حرارتی می‌باشد که به خنک کردن هوای خروجی از توربو شارژ می‌پردازد، اما اینترکولر قطعه‌ای است که به کمپرسور هوا متصل است و هوا را قبل از ورود به موتور، خنک می‌کند.

قیمت افترکولر

موارد مختلفی روی قیمت نهایی افتر کولر تاثیر گذار هستند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید از واحد فروش فروشگاه دشت نور راهنمایی‌های لازم را به دست آورید. کارشناسان مجرب ما آماده راهنمایی و پاسخ گویی به سوالات شما درباره افتر کولر و قیمت آن هستند.

سوالات متداول

  1. دمای نرمال موتور دیزل ژنراتور چقدر است؟

    موتورهای دیزلی در دمای 100 درجه ی آب و دما های بالا باعث آسیب به سیلندر می‌شوند. پس در حالتی که دمای آن به 95 درجه برسد، فعالیت ژنراتور دیزلی باید متوقف شود و یا بار وارده را کاهش دهند. ترجیح داده می‌شود دمای دیزل ژنراتور تقریبا 80 درجه باشد و از 95 درجه تجاوز نکند.
  2. کدام مایع خنک کننده در دیزل ژنراتور استفاده می‌شود؟

    آب، رایج‌ترین مایع خنک کننده مورد استفاده در موتورهای دیزلی است. با این حال، امکان خوردگی، ته نشینی مواد معدنی و منجمد شدن را فراهم می‌کند. در جایی که موتورها در معرض دمای نزدیک صفر یا زیر دمای انجماد قرار می‌گیرند، باید یک ضد یخ مانند اتیلن گلیکول یا پروپیلن گلیکول اضافه شود.
  3. محل قرارگیری افتر کولر در دیزل ژنراتور کجاست؟

    افترکولر در موتور دیزل ژنراتور در کنار رادیاتور قرار می‌گیرد.
خواندن 1976 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.