دوشنبه, 20 دی 1400 ساعت 11:52
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

دیاگ موتور دیزل ژنراتور؛ مزایا و تاثیرات بر روی ژنراتور + قیمت

چکیده مطلب

یکی از فکر هایی که در صنعت دیزل و در اوایل دهه 80 میلادی ایجاد شد، این بود که راه حلی پیدا شود تا اگر موتور های دیزل دچار خرابی بودند، بدون اینکه دستگاه باز شود، از مشکل آن خبر دار گردند.
به همین دلیل کامپیوتر های هوشمندی وارد این صنعت شده و روی موتورها نصب شدند که ایراداتی از جمله خراب شدن قطعات مکانیکی و الکترونیکی موتور را روی ECU و یا کامپیوتر نشان می دهند.
در ادامه با استفاده از دستگاه دیاگ، عملیات خطایابی روی دستگاه خاصی انجام می شود. در ادامه مطلب با دشت نور همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید با دیاگ ژنراتور آشنا شوید.

دیاگ ژنراتور چیست؟

دیاگ (Diagnostic) یا تنظیم موتور یکی از عوامل بسیار موثر در کارکرد و عمر دیزل است که به دنبال آن پارامتر های خروجی جریان ژنراتور تثبیت می گردد.
این موضوع سبب شده است تا شرکت های سازنده به استفاده کردن از برد ها و مدار های الکترونیکی روی دستگاه های خود تمایل بیشتری نشان دهند که به همین منظور استفاده از دیاگ در دیزل ژنراتور ها پرکاربرد شده است.

اهمیت استفاده از دیاگ چیست؟

برای اینکه فرکانس خروجی از ژنراتور ثابت باشد و همچنین آسیبی به مصرف کننده وارد نشود، باید دور موتور مقدار مشخصی داشته باشد.
در واقع یکی از بزرگترین وجه تمایز موتور های دیزل مخصوص تولید توان الکتریکی با موتور های دیزلی صنایع همانند ماشین آلات، همین نکته می باشد.
امروزه از بردهای الکترونیکی روی موتور های دیزل استفاده می شود و پارامتر های جریان خروجی را بهبود می بخشند.
به طور کلی استفاده از دیاگ این اهمیت را دارد که می تواند به طور دقیق و موثر ساعت کارکرد، فشار روغن و ... را نشان دهد.

مزایای استفاده از دیاگ ژنراتور

مزایای استفاده از دیاگ ژنراتور

مزیت های استفاده از این دستگاه عبارتند از:

  • کاهش مصرف سوخت
  • مدیریت دقیق در زمان پاشش سوخت
  • کاهش میزان آلایندگی
  • افزایش قدرت تطبیق پذیری ژنراتور با تغییر دادن بار مصرفی

توجه داشته باشید که تمام این فرامین در دستگاه بر عهده ECU ها بوده که به همین دلیل گسترش بسیار زیادی پیدا کرده اند. با گسترش آن ها نیاز به استفاده از دستگاه های دیاگ روی دیزل ژنراتور ها نیز احساس می شود.

قسمت های تشکیل دهنده دیاگ

دیاگ دارای دو بخش سخت افزار و نرم افزار می باشد که عبارتند از:

  1. سخت افزار

    یک ماژول ارتباطی بین کامپیوتر و ECU می باشد.
  2. نرم افزار

    روی کامپیوتر نصب می شود.

تاثیرات دیاگ روی دیزل ژنراتور

دیاگ می تواند سبب سبب افزایش موارد زیر شود:

  • عملکرد دستگاه
  • مصرف سوخت دستگاه
  • طول عمر دستگاه

قیمت دیاگ ژنراتور

به طور کلی استفاده از دیاگ هزینه بر می باشد، اما به دلیل اینگه هر نوع از آن برای مدل دستگاه خاص خود استفاده می گردد، نمی توان قیمت دقیقی را برای آن بیان کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید و با مشورت کارشناسان مجرب ما، راهنمایی های لازم را به دست آورید و در صورت تمایل از خدمات تعمیر دیزل ژنراتور نزد متخصصان دشت نور بهره مند شوید

اگر درخواست استفاده از دیاگ داشته باشم، چه کنم؟

برای این کار می توانید با فروشگاه دشت نور تماس بگیرید و یا شماره خود را در سایت قرار داده و منتظر باشید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. در نهایت متخصص به صورت حضوری اقدامات لازم را برایتان انجام خواهد داد.

سوالات متداول

  1. وجود ECU در موتور های جدید چه مزیتی دارد؟

    موتور های دیزلی جدید دارای ECU می باشند که به همین دلیل قدرت، دقت، ضریب اطمینان، راندمان و حفاظت های الکتریکال و الکتریکال بالاتری هستند. پس سنسورها و ورودی و خروجی های بیشتری نیز دارند.
    ECU آن ها را کنترل کرده و از روی مقادیر سنسور، وضعیت موتور را متوجه می شود.
    به طور مثال می توان از روی سنسور پیکاپ، افت دور موتور را متوجه شد که در نتیجه آن به توربو شارژ فرمان داده شده که گردش سریع تری داشته باشد.
    همچنین به شمع های موتور و سوزن های انژکتور فرمان داده می شود تا جرقه زده و یا پاشش بیشتری داشته باشند.
خواندن 824 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.