یکشنبه, 22 خرداد 1401 ساعت 06:11
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

مزایای خرید ژنراتور کارکرده؛ چرا باید سراغ ژنراتور دست دوم برویم؟

چکیده مطلب

امروزه اکثر افراد می دانند که داشتن یک دیزل ژنراتور برای خانه یا محل کار شما برای حفظ پایداری در هنگام قطع برق کوتاه مدت یا طولانی مدت حیاتی است.
هنگامی که به دنبال ژنراتور مناسب برای کسب و کار خود هستید، باید بین ژنراتورهای کاملاً جدید و کارکرده یا دست دوم یکی را انتخاب کنید.
هر کدام از این دستگاه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.
در این مطلب مفید قصد داریم تا این موارد را بررسی کرده و ارزش خرید دیزل ژنراتور دست دوم را برایتان شرح دهیم. پس در ادامه با دشت نور همراه باشید.

چرا دیزل ژنراتور دست دوم بخرم؟

در سال‌های اخیر مجموعه‌های دیزل ژنراتور دست دوم به دلیل عملکرد خوب و قیمت نسبتاً ارزان به تدریج به انتخاب بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شدند. از این گذشته، می‌توان دستگاهی با عملکرد خوب را با نصف قیمت دیزل کاملاً جدید خریداری کرد. این گزینه شاید وسوسه کننده باشد. در ادامه به شرح دقیق‌تر مزایای این دستگاه‌ها می‌پردازیم:

  1. مقرون به صرفه

    آخرین مجموعه ژنراتورها در مقایسه با ژنراتورهای دست دوم گران‌تر هستند. پس این موضع طبیعی است که دستگاه‌های کارکرده به نسبت نو هزینه کمتری داشته و مقرون به‌صرفه‌تر باشند.
  2. در دسترس بودن و قابل استفاده سریع

    بزرگ‌ترین مزیت این است که ژنراتور کارکرده زودتر از ژنراتور جدید در دسترس است. اما آیا این دلیل خوبی برای خرید کارکرده در مقابل نو است؟ احتمالاً نه زیرا فروشگاه‌های معتبر ژنراتورهای جدید را در کوتاه‌ترین زمان وارد می‌کنند.
    با این حال تعداد ژنراتورهای جدید در شرایط اضطراری محدود است، بنابراین پس از سفارش احتمال دارد تا دریافت آن کمی طولانی تر باشد. این در حالی است که ژنراتور دیزلی دست دوم آماده به استفاده بوده و به همین منظور شما پس از خرید دستگاه مورد نیاز خود، می‌توانید به راحتی و به طور سریع از آن استفاده داشته باشید.
    البته ممکن است چند روز طول بکشد تا دستگاه در مکان مورد نظر شما نصب و راه اندازی گردد. با این وجود باید در این زمینه با فروشگاه مد نظر خود صحبت کنید.

مزیت‌های ژنراتور جدید به نسبت کارکرده

از مزایای دستگاه‌های نو نسبت به دست دوم می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. ژنراتورهای جدید به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

    از آنجایی که قطعات یک ژنراتور جدید مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، برای مدت طولانی دوام خواهند داشت. در حالی که هر ژنراتور نیاز به تعمیر و نگهداری سالانه دارد، انواع جدید کارهای کمتری خواهند داشت و معمولاً برای سال‌ها به هیچ قطعه جدیدی نیاز نخواهند داشت.
    ژنراتورهای دیزلی دست دوم نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. هنگام خرید، ممکن است این نگرانی در رابطه با فرسودگی قطعات آن وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که خرید این دستگاه‌ها از یک فروشگاه معتبر تمام نگرانی‌ها و دغدغه‌هایتان را رفع خواهد کرد.
    در دشت نور ما متخصصان و کارشناسانی داریم که قبل از تحویل محصول به شما، تمام شرایط دستگاه را بررسی و ارزیابی کرده و بعد از رفع هرگونه مشکلی دستگاه را در اختیارتان قرار می‌دهند.
  2. ژنراتورهای جدید گارانتی دارند.

    در حالی که ژنراتورهای جدید قطعاتی دارند که نباید خراب شوند، همیشه به دلایل متعددی احتمال بروز مشکلاتی در دستگاه وجود دارد. ژنراتورهای جدید دارای ضمانت‌هایی هستند که اگر هر اتفاقی در یک بازه زمانی مشخص رخ دهد، آنگاه هزینه تعمیر آنها صفر خواهد بود. البته ژنراتورهای کارکرده معمولاً همین‌طور هستند. مگر اینکه یک یا دو سال از عمر آنها گذشته باشد که در این صورت هیچ گارانتی با آنها همراه نیست.

آیا ژنراتورهای دیزلی نو دارای فناوری‌های جدیدتری هستند؟

هنگامی که یک ژنراتور کاملاً جدید خریداری می‌کنید، آخرین فناوری را دریافت می‌کنید. هر ساله مدل‌های ژنراتور دارای ویژگی‌های جدیدی مانند مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن و صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند. آنها از ابتکارات بیشتری برای سازگاری بیشتر با محیط زیست مورد استفاده قرار می‌دهند.
این ویژگی‌ها به کاهش هزینه‌های راه‌اندازی دستگاه و افزایش طول عمر آن کمک می‌کنند. شما نمی‌توانید از داشتن بهترین فناوری موجود در بازار غلبه کنید. ژنراتورهای دست دوم شاید برخی از امکانات جدید را نداشته باشند، اما در کل کاربردی که شما انتظار دارید را برایتان انجام می‌دهند.
توجه داشته باشید که برای استفاده از فناوری‌های جدیدتر در دستگاه‌های کارکرده، باید هزینه بیشتری را خرج کنید، اما زمانی که زمان کار کردن آن فرا می‌رسد، به اندازه یک مورد جدید برای شما آماده می‌شود.

در زمان خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در زمان خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

با وجود اینکه ژنراتورهای کارکرده به طور معمول دستگاه‌هایی مطمئن و قابل اعتماد هستند، اما این دستگاه‌ها مانند یک ماشین دست دوم باید مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرند.
بنابراین دانستن برخی موارد می‌تواند در یک خرید بهتر و مقرون به‌صرفه‌تر به شما کمک کند:

  1. فروشگاه و یا شرکت مد نظر شما

    اینکه ژنراتور دست دوم خود را از کجا و از چه کسی می‌خرید بسیار مهم است، زیرا در این شرایط می‌توانید اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با دستگاه و مواردی که از آن انتظار دارید، دریافت کنید.
    ما به شدت توصیه می‌کنیم تأمین کننده‌ای را انتخاب کنید که درک کاملی از ژنراتورها داشته و سابقه مثبت و اثبات شده فروش ژنراتورهای دست دوم را داشته باشد. این مورد تضمینی است برای اینکه دستگاه شما قبل از تحویل، به طور اصولی و درست مورد ارزیابی قرار گرفته است.
    متخصصان ما در دشت نور با تضمین درست به شما در یک خرید مؤثر کمک می‌کنند.
  2. میزان استفاده از دستگاه

    یکی از اولین موارد در لیست شما باید بررسی زمان اجرا، سن و استفاده از مجموعه ژنراتوری باشد که مایل به خرید آن هستید. دقیقاً مانند اتومبیل‌ها، اکثر موتورهای ژنراتور دارای صفحه کیلومتر شماری هستند که به شما می‌گوید چند ساعت کار کرده است و اینکه آیا به عنوان منبع تغذیه در حالت آماده به کار یا مداوم استفاده شده است مفید است.
    ژنراتوری که برای مقاصد آماده به کار یا برق پشتیبان استفاده شده است، معمولاً بهتر از ژنراتوری که برای اهداف منبع تغذیه اصلی استفاده می‌شود نگهداری شده و در وضعیت بهتری قرار دارد.
  3. شهرت سازنده

    هنگامی که به دنبال خرید ژنراتور دست دوم هستید، توصیه می‌شود به تاریخچه و شهرت سازنده ژنراتور توجه کنید. ناگفته نماند که در صورت امکان باید از تولیدکننده‌ای با شهرت بد اجتناب کرد. بهتر است سرمایه گذاری درستی کنید تا خیالتان راحت باشد و بدانید که سازنده مورد اعتمادی را انتخاب کرده‌اید که شهرت خوبی برای تولید تجهیزات قابل اعتماد دارد.
  4. بررسی بصری

    یک متخصص کاردان باید تمام اجزای مکانیکی ژنراتور را از نظر سایش یا خستگی بررسی کند، از جمله اینکه آیا هر یک از قطعات دارای ترک خوردگی هستند یا خیر. هر قطعه‌ای که مشکوک است باید همیشه تعویض شود.
    یاتاقان‌ها و بوش‌ها نیز باید تعویض گردند، زیرا تست ساییدگی و پارگی آنها دشوار است؛ بنابراین بهتر است بدون توجه به عملکرد یا وضعیت آنها، این قطعات را تعویض کنید.
  5. سایر موارد

    دیگر مواردی که بهتر است در نظر گرفته شوند، مواردی از جمله عمر دستگاه، سابقه سازنده دستگاه، شرایط نگهداری از آن، عملکرد دستگاه در آزمایش، داشتن و یا نداشتن گارانتی، سال ساخت دستگاه و ... می‌باشند.

از کجا بفهمم چقدر از دیزل ژنراتور استفاده شده است؟

چیزی که در مورد خرید ماشین دست دوم وجود دارد، این است که می‌دانید چقدر استفاده شده است، به کیلومترها نگاه کنید. می‌دانید که هر کیلومتر بر روی تمام اجزای آن خودرو، از بدنه گرفته تا موتور، سیستم تعلیق و لاستیک‌ها تأثیر گذاشته است و می‌توانید بر این اساس تصمیم خود را بگیرید.

بنابراین چگونه می‌دانید که ژنراتور چقدر استفاده شده است؟

به طور خلاصه، شما این کار را نمی‌کنید. برخی از علائم وجود دارد که یک تکنسین متخصص می‌تواند آنها را تشخیص دهد.
در فروشگاه دشت نور می‌توانید با اطمینان کامل مشاوره‌ای در این زمینه از متخصصان ما بگیرید.

بهترین را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب بهترین ژنراتور

تصمیم اینکه برای خانه و یا مشاغل خود از یک دیزل ژنراتور نو و یا دست دوم استفاده کنید، بسیار مهم است. امیدواریم در این راهنما اطلاعات خوبی در زمینه دیزل ژنراتورهای دست دوم در اختیار شما قرار داده باشیم.
در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، بهتر است تا با ما تماس گرفته و از طریق مشاوره رایگان 24 ساعته، از راهنمای خرید ژنراتور توسط کارشناسان ما بهره مند شوید.

سؤالات متداول

  1. آیا ژنراتور دیزلی دست دوم می‌تواند عملکردی که می‌خواهم را ایجاد کند؟

    بله این دستگاه‌ها همانند انواع نو می‌توانند به تأمین برق مصرفی مورد نیازتان بپردازند. متخصصان ما در دشت نور به طور دقیق و گسترده دستگاه را مورد بررسی قرار داده تا از عملکرد آن قبل از تحویل اطمینان داشته باشید.
  2. چرا اهمیت دارد تا عمر دیزل ژنراتور دست دوم را بفهمیم؟

    قطعات متفاوت دستگاه بعد از کارکرد طولانی با مواردی از جمله فرسایش و ساییدگی روبرو می‌شوند. همین موضوع به مرور عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
    به همین منظور یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان خرید این دستگاه‌ها باید در نظر بگیرید، این است که اطلاعی در رابطه با سابقه کاری ژنراتور دیزلی به دست آورید.
  3. خرید دیزل ژنراتور کارکرده چه ایرادی دارد؟

    تنها ایرادی که این دستگاه‌ها دارند، این است که توسط فرد دیگری مورد استفاده قرار گرفتند. به همین جهت برای یک خرید مقرون به صرفه و درست لازم است تا شرایط فعلی دستگاه به درستی بررسی گردد. لازم به ذکر است که این خرید باید از یک شرکت و فروشگاه معتبر انجام شود تا دستگاه بدون هیچ مشکلی در اختیار شما قرار بگیرد.
خواندن 616 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.