یکشنبه, 27 شهریور 1401 ساعت 14:42
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

هزینه تولید برق با ژنراتور گازسوز چقدر است؟ | گران است یا ارزان؟

چکیده مطلب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از مهم‌ترین دلایل خرید ژنراتور گازی، هزینه کمتر سوخت آن نسبت به دیگر انواع ژنراتورها است.
لازم به ذکر است که به دلیل اینکه ایران خود از تولید کنندگان عمده گاز در دنیا می‌باشد، می‌توان بیان کرد که این سوخت پاک، بهترین قیمت را در بین دیگر انواع سوخت ژنراتورها دارد.
با این وجود به نظر شما هزینه‌های جانبی چه تأثیری در قیمت نهایی تأمین گاز به وسیله این دستگاه خواهند داشت؟
هزینه تعمیر و نگهداری، هزینه تعویض روغن و فیلتر آن، قیمت قطعات یدکی و ... چه تأثیری در هزینه نهایی آن دارند؟
در این مقاله مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا هزینه تولید برق با ژنراتور گازی را متوجه شده و در نهایت مطالعه نمایید که چگونه می‌توانید بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

عوامل مؤثر بر هزینه تولید برق با ژنراتور گازی

برخی موارد می‌توانند نقش مؤثری در هزینه تولید برق با ژنراتور گازی داشته باشند که عبارت‌اند از:

  1. میزان مصرف سوخت گاز

    موارد مهمی از جمله نو و یا دست دوم بودن دستگاه، برند ژنراتور و روش نگهداری از آن در میزان مصرف سوخت گاز مؤثر هستند.
    به طبع دستگاه ژنراتور نو راندمان بیشتری به نسبت یک ژنراتور کارکرده دارد که در نتیجه مصرف سوخت آن کمتر است.
    لازم به ذکر است که برندهای معتبر و مطرحی مانند کاترپیلار و پرکینز با طراحی منحصر به فرد خود راندمان بیشتر و هزینه سوخت کمتری به دنبال دارند.
    مورد بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار است، در رابطه با روش نگهداری از ژنراتور و توجه به سرویس و نگهداری از آن می‌باشد.
    هر چه ژنراتور خود را در مکان و شرایط مناسب‌تری قرار دهید و سرویس‌های دوره‌ای آن را به درستی رعایت کنید، می‌توانید انتظار راندمان بهتر و در نتیجه کاهش مصرف سوخت را انتظار داشته باشید.
  2. تعرفه گاز

    به طور کلی تعرفه گاز شهری به صورت مشخص برای هر کسب و کار و شرایطی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در سال 1401 تعرفه نوع مصرف گاز در نانوایی 910 ریال به ازای هر متر مکعب و یا در برخی دیگر از کسب و کارهای خدماتی تعرفه گاز 1،495 ریال به ازای هر متر مکعب می‌باشد.
    بنابراین، بالاتر بودن میزان تعرفه بیانگر افزایش مصرف گاز است. پس شما باید ژنراتوری برای خود تهیه کنید که کمترین میزان مصرف گاز را داشته باشد تا تعرفه کمتری از طرف اداره گاز برای شما محاسبه گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره بهتر است از مشاوره رایگان با متخصصان فنی ما بهره‌مند شوید.
  3. هزینه‌های مرتبط با نحوه نگهداری و سرویس‌های دستگاه

    شک نکنید که باید به این موضوع نیز توجه کنید. در صورتی که قصد خرید ژنراتور گازی دست دوم و کارکرده را داشته باشید، احتمالاً باید هزینه‌هایی را برای سرویس‌های آن در نظر بگیرید.
    همچنین جالب است بدانید شرایط نگهداری از ژنراتور شما در میزان مصرف گاز تأثیر دارد، بنابراین باید با توجه به توضیحات کارشناس فنی در زمان خرید، شرایط و مکانی که قصد نگهداری ژنراتور خود را در آن دارید، مورد بررسی قرار دهید.
  4. هزینه‌های مرتبط با خرید خود ژنراتور

    برند دستگاه و میزان توانی که از آن نیاز دارید، از جمله موارد مؤثر دیگری هستند که در هزینه تولید برق با ژنراتور گازی تأثیر دارند.
    ژنراتورهای برند بنز و یا کاتپرپیلار درجه یک قیمت بالاتری به نسبت ژنراتورهای چینی دارند. اما باید بدانید با وجود اینکه در ابتدا هزینه اولیه بیشتری برای خرید یک برند معتبر و درجه یک پرداخت می‌کنید، اما راندمانی که این دستگاه به شما ارائه می‌دهد سبب جبران هزینه خواهد شد. این در حالی است که ژنراتورهای چینی نو و درجه یک نیز این مزیت را ایجاد نخواهند کرد.
    این موضوع طبیعی است که حتی ژنراتور کاترپیلار دست دوم از یک ژنراتور چینی نو نیز بهتر است.

هزینه تولید برق با ژنراتور گازی، ارزان است یا گران؟

با توجه به تمام مواردی که پیش‌تر برایتان شرح دادیم، می‌توان این هزینه را ارزان و مقرون به صرفه در نظر گرفت. توجه داشته باشید این در حالی است که اندازه و توان مناسبی از دستگاه را برای نوع نیاز خود در نظر گرفته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره لازم است با متخصصان و کارشناسان فنی ما مشاوره‌ای داشته باشید تا آنها به شما در یک خرید مطمئن و مقرون به صرفه کمک کنند.

خواندن 1366 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.