سه شنبه, 24 خرداد 1401 ساعت 05:45
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

3 کاربرد مهم ژنراتور برق در صنایع کشاورزی: چقدر توان مورد نیاز است؟

چکیده مطلب

صنعت کشاورزی به شدت به ژنراتورها متکی است، چرا که این دستگاه‌ها نیروی مورد نیاز برای موقعیت‌های مختلف را فراهم می‌کنند تا مزارع در شرایط ایده‌آلی کار کنند.
در این مطلب چند دلیل وجود دارد که ژنراتورها به انقلابی در صنعت کشاورزی کمک کرده‌اند، پس در ادامه با دشت نور همراه باشید.

اهمیت ژنراتورها در کشاورزی

اهمیت ژنراتورها در کشاورزی

بدون ژنراتور برق، کشاورزی مدرن در صورت کمبود یا قطع برق با چالش‌های زیادی مواجه است. اگر مزارع به دلیل نداشتن منبع برق نتوانند کار کنند، کمبود مواد غذایی به یک احتمال واقعی تبدیل می‌شود. علاوه بر این، ژنراتورها همچنین برق را برای مناطقی که قادر به دسترسی به منبع برق اصلی نیستند، تأمین می‌کنند.
مزارع دارای ژنراتورهایی که نیروی کافی برای ادامه عملیات را فراهم می‌کنند، محافظت می‌شوند و می‌توانند بدون نقص و توقف به تولید مواد غذایی مورد نیاز ما ادامه دهند.
در ادامه مطلب دقیق‌تر این نکات را شرح خواهیم داد.

کاربردهای ژنراتور در صنایع کشاورزی

کاربردهای مهم ژنراتور در صنایع کشاورزی عبارت‌اند از:

  1. تأمین نیروی پشتیبان

    مزارع برای فعالیت‌های روزانه به برق متکی هستند. تأمین آب برای حیوانات، روشن نگه داشتن چراغ‌ها و حفظ محیطی مناسب از نظر گرمایش و سرمایش، همه فعالیت‌هایی هستند که نیاز به برق دارند. در نتیجه، قطعی برق در مزرعه می‌تواند به معنای از دست دادن حیوانات و درآمد باشد. ژنراتورها با تأمین برق پشتیبان در مواقع اضطراری آرامش خاطر را برای کشاورزان فراهم می‌کنند.
    یکی از دلایل اصلی قطع برق بلایای طبیعی است که نمی توان از آنها جلوگیری نمود.
    اما با این وجود در صنعت کشاورزی می‌تواند از قبل برنامه ریزی کند. بلایایی مانند گردباد، طوفان و زلزله همگی ممکن است باعث قطع برق در مناطق خاصی شوند.
  2. برق برای انبارها و مرغداری‌ها

    انبارها و مرغداری‌ها دو مکان در مزرعه هستند که نیاز به برق ورودی ثابت دارند. مزارع لبنیات برای تأمین برق ماشین آلات و چراغ‌ها همیشه در انبارها به برق نیاز دارند. مرغداری‌ها برای تأمین برق فن‌ها و چراغ‌ها نیاز به برق دارند. برق پشتیبان هر دوی این مناطق مورد نیاز است تا حیوانات در هنگام قطع برق تلف نشوند. مخاطرات زیاد هستند و ژنراتورها توان مورد نیاز را در صورت قطعی سایر منابع تأمین می‌کنند.
    بدون ژنراتور، خطر مرگ برای بسیاری از حیوانات وجود داشته و همچنین ممکن است تا ماشین آلات نیاز به راه اندازی مجدد یا تعمیر داشته باشند.
    علاوه بر این، ممکن است درآمد نیز از بین برود. این امر به ویژه در مورد مزارع لبنی صادق است. مزارع لبنیات همیشه به تجهیزاتی نیاز دارند که شیر گاوها را دوشیده و شیر را در دمای مناسب نگه دارند تا از پیامدهای بیشتر ناشی از قطعی برق جلوگیری شود.
  3. برق در مناطق روستایی

    برخی از بخش‌های مزرعه ممکن است به برق نیاز داشته باشند، اما ممکن است نتوانند به منبع برق اصلی مزرعه دسترسی داشته باشند. اینها شامل مزارع زراعی و مزارع دام است. مزارع زراعی ممکن است برای تأمین انرژی سیستم‌های آبپاش و سایر ماشین آلات به برق نیاز داشته باشند. مزارع دام برای گرم نگه داشتن آب یا پمپاژ آب به منطقه برای نوشیدن دام به برق نیاز دارند. هر دوی این ها جنبه‌های حیاتی صنعت کشاورزی هستند که ممکن است بدون ژنراتور امکان پذیر نباشد.

توان مورد نیاز ژنراتور در صنایع کشاورزی

توان مورد نیاز ژنراتور در صنایع کشاورزی

در رابطه با توانی که شما باید برای دستگاه خود در نظر بگیرید، بهتر است تا با یک متخصص مشورت داشته باشید. توجه کنید که خرید ژنراتور با توان کمتر، میزان نیروی مورد نیاز را تأمین نکرده و دستگاه با توان بیشتر شما را مستلزم پرداخت هزینه‌های اضافی خواهد کرد.
پس برای یک خرید مقرون به صرفه با ما تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره و راهنمایی از کارشناسان دشت نور دریافت کنید.

ژنراتور مناسب برای کشاورزی را از کجا تهیه کنم؟

برای تأمین برق مصرفی خود در صنایع کشاورزی، لازم است تا ژنراتور متناسب را از یک فروشگاه با سابقه و معتبر تهیه کنید.
فروشگاه دشت نور با داشتن بیش از 30 سال سابقه در زمینه ارائه انواع ژنراتورها از جمله ژنراتور دیزلی، گازی و انواع موتور برق‌ها می‌توانند متناسب‌ترین دستگاه را با در نظر گرفتن بودجه برای شما در نظر بگیرد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با ما تماس گرفته و با کارشناسان کاردان ما مشورت نمایید.

خواندن 724 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.