چهارشنبه, 11 اسفند 1400 ساعت 14:36
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

برد کنترل دیپسی Deep Sea دیزل ژنراتور؛ انواع، ویژگیها و مزایای برد دیپسی

چکیده مطلب

برد کنترل Deep Sea انگلستان با نام تجاری و اختصاری (DSE) در دنیا مطرح می‌باشد. آیا اطلاعاتی در رابطه با آن دارید؟
این برد دارای چه ویژگی‌ها و مزایایی می‌باشد؟ انواع آن کدام‌اند؟
قیمت برد کنترل ژنراتور چقدر است؟
در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا راهنمای برد دیپسی را مطالعه نمایید.

درباره شرکت DEEP SEA

شرکت DEEP SEA انگلستان (Deep Sea Electronics) یکی از شرکت‌های بزرگی است که با وجود برخی برندها که به صورت ریزپردازنده طراحی و تولید می‌شوند، توانسته است بردهایی را به صورت PLC طراحی و تولید کند. این موضوع باعث کیفیت و دقت بالای این برند در هماهنگ سازی و موازی سازی دیزل ژنراتورها می‌شود. این در حالی است که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده برد کنترل دیزل ژنراتور، محصولات خود را به صورت میکروپروسسوری طراحی و تولید می‌کنند.
شروع فعالیت این شرکت از سال 1975 بود که طراحی، تولید و عرضه بردهای کنترل موتورهای دیزل، دیزل ژنراتور، بردهای اتوماتیک ترانسفر سوئیچ و شارژهای باتری کرده است.

برد کنترل دیپسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

برد کنترل دیپسی چه ویژگی هایی دارد؟

برد کنترل دیجیتال PLC ساخت شرکت DEEP SEA انگلستان دارای قابلیت نمایش آمپر، ولتاژ، فرکانس، دور موتور، ساعت کار، آلارم‌های ویژه دمای آب، فشار روغن و بررسی کامل موتور می‌باشد.

کاربرد برد کنترل دیپسی

این محصولات علاوه بر کنترل و حفاظت از دیزل ژنراتور، امکان کارکرد دستی دیزل ژنراتور را نیز فراهم می‌کنند.

مزایای برد کنترل دیپسی

مزایای برد کنترل دیپسی

برد دیزل ژنراتور می‌تواند با مزایای زیر همراه باشد:

  1. برنامه ریزی آسان

    قابلیت برنامه ریزی آسان در این نوع بردها به یکی از ویژگی‌های مطرح آنها تبدیل شده است. با استفاده از این نوع قابلیت شما به راحتی و با کمک کلیدهای تعبیه شده روی صفحه نمایشگر آن، می‌توانید برنامه مورد نظر خود را انتخاب و شروع کنید.
    البته برای این کار لازم است تا با سازوکار آن آشنایی داشته باشید که این موضوع برای برنامه ریزی‌های ساده صدق می‌کند و برای برنامه ریزی‌های پیشرفته‌تر، لازم است از بسته‌های نرم افزاری مخصوص برنامه دهی استفاده کنید.
  2. استفاده کردن از منوهای تنیم ساده و راحت

    این بردها به گونه طراحی شده‌اند که هر کسی بتواند به راحتی از آنها استفاده داشته باشد که به همین موضوع دانش و تخصص خاصی برای استفاده از آنها نیاز نخواهد بود، زیرا تنها با فشردن چند دکمه می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.
  3. داشتن برد کنترل مجزا

    این برد همراه با نمایشگر خود به صورت مجزا نصب شده و تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را به شما نمایش خواهد داد.
    همچنین چند کلید مختلف روی مدل‌های متنوع آن وجود داشته که این کلیدها برای کنترل کردن عملکرد اصلی یعنی روشن و خاموش کردن، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
    این موضوع مزیتی برای این بردهای کنترلی می‌باشد، زیرا از یک سو این کلیدها یک میان بر برای ساده کردن فرایند محسوب می‌شوند و می‌توانند برای پرکاربردترین تصمیمات کلید جداگانه ای داشته باشند.
    از طرفی دیگر این کلیدها در معرض دید هستند و این احتمال وجود دارد که انتخاب اشتباه و یک برخورد تصادفی ایجاد شود، به همین دلیل فرایندهایی با برنامه ریزی خاص برای کاهش ریسک این گونه اقدامات، از طریق این کلیدها انجام نمی‌شوند.
  4. داشتن کیفیت بالا در ساخت

    همانطور که پیش‌تر برایتان مطرح کردیم، این بردها محصول کشور انگلستان می‌باشند و این شرکت با بیش از 40 سال تجربه و سابقه در زمینه ساخت و ارائه انواع بردهای کنترل، برای محصولات خود از به روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات استفاده می‌کنند که همین موضوع کیفیت محصولات را بالا خواهد برد.
  5. داشتن استاندارد بسیار بالا

    با در نظر گرفتن ماهیتی که این بردها دارند و کیفیت بالایی که در ساخت آنها وجود دارد، می‌توان بالاترین استاندارد را برای آنها دانست. اگر کوچک‌ترین اشتباهی در محاسبات این دستگاه‌ها صورت گیرد، می‌تواند خسارات بسیار سنگینی را به دنبال داشته باشد که به همین دلیل بالاترین استانداردها برای ساخت این دستگاه‌ها استفاده می‌شوند.
    تمام محصولات دیپسی بعد از ساخت به طور جدی و حرفه‌ای مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرند و ثابت عملکرد آنها نیز سنجیده می‌شود.
    محیط هایی که برای آزمایش این بردها مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای گرمای بیش از 70 درجه سانتی گراد هستند.

قیمت برد کنترل دیپسی

قیمت برد کنترل دیپسی

قیمت برد دیپسی را نمی‌توان به طور دقیق مطرح کرد، زیرا این قیمت تحت تاثیر مواردی از جمله شرایط بازار، تغییرات نرخ ارز و ... می‌باشد. با این وجود شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با دشت نور تماس گرفته و مشاوره‌ای با کارشناسان و متخصصان ما داشته باشید.

انواع برد کنترل DEEP SEA

انواع کنترلر دیزل ژنراتور بر اساس نوع کارکرد می‌توانند به 3 دسته زیر تقسیم گردد:

  1. برد کنترل دیپسی دستی

    برد کنترل دیپسی دستی یا manual، علاوه بر اینکه سبب حفاظت و کنترل ژنراتور دیزلی می‌گردند، سبب فراهم کردن امکان راه اندازی دستی ژنراتور می‌شود.
    این گروه‌ از بردهای کنترلی در ایران، به نام‌های دیگری از جمله برد دستی، برد سوئیچی و برد حفاظت کنترل دستی نیز شناخته می‌شوند.
    اگر بخواهیم برای این دسته مدل‌هایی را مثال بزنیم، می‌توانیم به DSE3210، DSE702 و DSE701 اشاره نماییم.
  2. برد کنترل چنج اور

    در این گروه علاوه بر اینکه قابلیت دستی برد کنترل وجود دارد، با استفاده از نرم افزار پروتکل‌های RS232 و RS485 نیز می‌توان موارد مورد نظر را تعیین کرد.
    این نوع بردهای کنترل در ایران به نام‌هایی مانند امرجنسی و برد اتوماتیک دیزل ژنراتور نیز شناخته می‌شوند.
    برای مثال نمونه‌های این نوع برد کنترل می‌توان به مواردی از جمله DSE7210، DSE7110، DSE5210، DSE4410، DSE6020 و ... اشاره نمود.
  3. برد کنترل سنکرون

    این گروه از بردهای کنترل، علاوه بر اینکه اینکه قابلیت کنترل دستی دارند، امکان سنکرون و پارلل کردن دو و یا چند دیزل ژنراتور را فراهم می‌نمایند.
    بردهای سنکرون و بردهای پارلل نیز از نام‌های دیگر این نوع بردها می‌باشند که در ایران شناخته می‌شوند.

مدل‌های تخته تعویض دیپسی

این مدل‌ها عبارت‌اند از:

  • DSE7110
  • DSE7120
  • DSE7210
  • DSE7220
  • DSE7310
  • DSE7320
  • DSE6010
  • DSE 6020
  • DSE6110
  • DSE6120
  • DSE5210
  • DSE5220
  • DSE5510
  • DSE5510
  • DSE5441
  • DSE5510
  • DSE5441

سوالات متداول

  1. کدام کشور سازنده برد کنترل دیپسی می‌باشد؟

    این برد توسط کشور انگلستان و با نام اختصاری (DSE) مطرح و شناخته شده می‌باشد.
  2. پیشرفته ترین برد کنترل دیزل ژنراتور کدام است؟

    برد دیپسی از پیشرفته‌ترین و شناخته شده‌ترین بردهای کنترل دیزل ژنراتور می‌باشد.
  3. برای راه اندازی دستی از کدام نوع برد کنترل دیپسی می‌توان استفاده نمود؟

    بردهای کنترل Manual در مدل های DSE3110، DSE3210 و DSE701 با قیمت مناسبی موجود می‌باشند که اکثر ورودی‌ها و خروجی‌ها به طور پیش فرض تعیین شده‌اند.
  4. در برد دیپسی، نظارت و ارتباط داده‌ها به چه صورت انجام می‌شود؟

    برای اینکه این ویژگی در برد دیپسی تعریف گردد، لازم است تا ماژول آن را تهیه نمایید که با استفاده از آن، هر جای دنیا که باشید می‌توانید نظارت کافی روی عملکرد ژنراتور خود داشته و تغییرات مورد نظر را روی آن اعمال نمایید.
  5. برد کنترل دیپسی در ایران با چه نام‌هایی شناخته می‌شود؟

    نام‌هایی که در ایران برای این بردهای کنترل استفاده می‌شوند، بردهای دستی، برد سوئیچ، برد حفاظتی کنترل دستی دیزل ژنراتور می‌باشد.
خواندن 2590 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.