پنج شنبه, 15 ارديبهشت 1401 ساعت 06:48
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

بهترین ژنراتور خورشیدی چیست؟ | آشنایی با 6 مورد + ویژگیها

مطالعه این مطلب 3 دقیقه زمان نیاز دارد

دسترسی سریع به عناوین این مطلب

با استفاده از برخی ژنراتورهای قابل حمل، با وجود قطع شدن برق همچنان می‌توانید از امکانات خانه استفاده کنید.
کمپینگ این روزها کمی متفاوت از قبل به نظر می‌رسد. مطمئناً، هنوز هم می‌توانید بدون هیچ وسیله‌ای به‌غیراز چادر و کوله‌پشتی به جنگل بروید، اما افزایش سفر به جاهای دور و کمپینگ‌هایی که حالت مدرن‌تری پیدا کرده‌اند، در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از مردم دوست دارند حداقل برخی از امکانات رفاهی خانه مانند یخچال قابل حمل، چراغ، تجهیزات دوربین و یا یک لپ تاپ برای کار از راه دور را همراه با خود ببرند.
پیشرفت فناوری باتری‌های لیتیومی در سال‌های اخیر به این معنی است که شارژ نگه‌داشتن همه این ابزارها بسیار آسان‌تر، ایمن‌تر و بی‌صداتر از گذشته است. افرادی که در این کمپینگ‌ها شرکت می‌کنند، دیگر نیازی به استفاده از ژنراتورهای سنگین وزن و پر سروصدا ندارند تا چراغ‌های RV یا دفتر سیار خود را روشن نگه دارند. ژنراتورهای برق قابل حمل از زمانی که چندین سال پیش به بازار معرفی شدند تا به‌ حال تغییرات مثبتی شامل کاهش قیمت و وزن و افزایش ظرفیت شارژ داشته‌اند.
اگر با این نوع دیزل ژنراتورها آشنا نیستید، یک نمونه بزرگ از پاور بانکی را تصور کنید که برای شارژ تلفن همراه در سفر با خود می‌برید. با این تفاوت که این پاوربانک‌های بزرگ معمولاً دارای اینورتر داخلی و پریزهای استاندارد 120 ولت هستند تا بتوانید به راحتی رایانه را شارژ کنید، CPAP را روشن کنید یا یک کولر برقی یا ماشین لباسشویی قابل حمل را به آن وصل کنید، حتی اگر در یک کمپینگ بدون امکانات هستید.

بهترین ژنراتورهای خورشیدی

بهترین ژنراتورهای خورشیدی

شاید برایتان جالب باشد تا با بهترین این نوع دستگاه‌ها آشنا شوید:

  • بهترین ژنراتور از هر لحاظ: Jackery Explorer 1000
  • پر کاربرترین: Goal Zero Yeti 1500X
  • بهترین گزینه از لحاظ بودجه: Jackery Explorer 240
  • بهترین انتخاب برای اکثر افراد: Goal Zero Yeti 500X
  • بهترین برای تأمین انرژی بسیاری از دستگاه‌ها در یک زمان: Ecoflow Delta
  • بهترین برای راه اندازی یخچال: Dometic PLB40

در انتخاب ژنراتور به چه ویژگی‌هایی توجه کنید؟

موارد زیر از گزینه‌های مهمی می‌باشند که در انتخاب و خرید ژنراتور باید به آنها توجه داشته باشید:

  1. نیازهایتان به برق

    قبل از اینکه شروع به مقایسه ژنراتورهای قابل حمل برای کمپینگ کنید، ابتدا باید بفهمید که در زمانی که دسترسی به شبکه برق شهری ندارید، دقیقاً برق چه وسایلی را می‌خواهید تأمین کنید. شارژ کردن چند بار تلفن و دوربین به انرژی بسیار کمتری نسبت به راه اندازی یک یخچال قابل حمل یا روشن کردن یک کمپر نیاز دارد. فهرستی از همه وسیله‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید، تهیه کنید و سعی کنید میزانی تقریبی از میزان مصرف انرژی هر مورد داشته باشید. یا به وب سایت سازنده ژنراتور سر بزنید، آنها معمولاً تعداد دفعاتی را که می‌توانید دستگاه‌های مختلف را شارژ کنید، تخمین می‌زنند و آن ارقام را در بخش مشخصات لیست می‌کنند.
  2. ظرفیت

    مهم‌ترین چیزی که باید در هنگام انتخاب یک ژنراتور خورشیدی در نظر گرفت، ظرفیت آن است. برای ظرفیت بالاتر هزینه بیشتری می‌پردازید، اما به طور کلی می‌توانید ژنراتورهایی با حداقل ظرفیت حدود 40 آمپر ساعت یا 500 وات ساعت را انتخاب کنید که برای اکثر افراد برای کمپینگ آخر هفته کافی است. همراه با هر ژنراتور خورشیدی، بهتر است یک ژنراتور با ظرفیت بیشتر از آنچه فکر می‌کنید نیاز دارید، و یک پنل خورشیدی بزرگ‌تر بخرید تا بتوانید سریع آن را شارژ کنید. اگر به دنبال یک ژنراتور با انرژی خورشیدی برای تأمین برق یک کمپر یا به عنوان پشتیبان خانه خود در هنگام قطعی برق هستید، توصیه می‌کنیم ژنراتور با ظرفیت حداقل 100 آمپر ساعت را انتخاب کنید و همراه با آن یک پنل خورشیدی 200 وات تهیه کنید.
  3. قیمت

    قیمت ژنراتورهای خورشیدی بسته به ظرفیت آنها متفاوت است. علاوه بر این برای تهیه یک پنل خورشیدی که به طور معمول باید آن را به صورت جدا از ژنراتور خریداری کنید نیز هزینه‌ای را پرداخت نمایید.
  4. وزن و اندازه

    باتری‌های لیتیوم یونی دارای وزن کمتری نسبت به باتری‌های سنتی که قابلیت چندین بار شارژ شدن را دارند، هستند و کوچک‌تر می‌باشند. بنابراین بیشتر ژنراتورهای خورشیدی سبک‌وزن و قابل حمل هستند. وزن این نوع ژنراتورها به 10 پوند می رسد و اگر به ظرفیت بار زیادی نیاز داشته باشید، وزن آنها بالاتر می‌رود. اگر یک وسیله نقلیه کوچک یا کمپر دارید و فضای کمی دارید یا نمی‌خواهید یک ژنراتور سنگین را همراه خود داشته باشید، می‌توانید ژنراتور با ظرفیت شارژ کمتر را انتخاب کنید.

سخن آخر

برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر بهتر است تا با دشت نور تماس گرفته و از مشاوره با کارشناسان و متخصصان مجرب و کاردان ما برای انتخاب و خرید ژنراتور دیزلی و یا سایر دستگاه ها بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول

  1. آیا ژنراتورهای قابل حمل قابل استفاده در باران می‌باشند؟

    به طور کلی یکی از دستورالعمل‌هایی که در استفاده از این نوع دستگاه‌ها بیان می‌شود، این است که در باران و در محیط مربوط از آنها استفاده نکنید. برای اینکه از دستگاه خود در برابر رطوبت محافظت کنید، بهتر است تا آن را روی سطحی خشک و زیر یک سایبان بگذارید.
  2. یک ژنراتور قابل حمل چقدر ماندگاری دارد؟

    موارد متعددی از جمله نوع و برند دستگاه، نحوه و میزان استفاده شما از دستگاه و نحوه نگهداری در طول عمر و ماندگاری آنها تأثیر دارند.
خواندن 1626 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.