شنبه, 31 ارديبهشت 1401 ساعت 10:50
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

کاربردهای ژنراتور دیزلی و گازسوز در مواضع صحرایی چیست؟

به نظر شما در مواضع صحرایی تأمین برق چه اهمیت و کاربردی دارد؟
چه راهکارهایی برای این تأمین برق مورد نیاز وجود دارند؟
در این مطلب مؤثر و مفید با دشت نور همراه باشید تا پاسخ این سؤالات را مطالعه کرده و کاربردهای دیزل ژنراتور و ژنراتورهای گازسوز در مواضع صحرایی را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا در مواضع صحرایی به تولید برق نیاز است؟

آیا در مواضع صحرایی به تولید برق نیاز است؟

کمتر از یک دهه است که در صنعت گردشگری، تفریحات کویر، شب ماندن در اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.
همان‌طور که می‌دانید کشور ما دارای بسیاری از این نوع اقامتگاه‌ها و مناطق تفریحی می‌باشد، به همین منظور افراد زیادی به این نقاط سفر می‌کنند. تمام این افراد قبل از سفر خود به این موضوع توجه دارند که چگونه اینترنت، روشنایی مورد نیاز خود و وسایلی که به آنها نیاز دارند را روشن نگه دارند.
این موضوع برای کسانی که دارای اقامتگاه‌های صحرایی هستند نیز صدق می‌کند که آنها باید شرایطی را برای مهمانان خود فراهم کنند.
علاوه بر تمام این موارد، عملیات جدی‌تری از جمله استخراج نفت و گاز در نیروگاه‌های صحرایی انجام می‌شود که تأمین برق مورد نیاز از ضرورت‌های اولیه این صنایع هستند.

6 کاربرد ژنراتور در مواضع صحرایی

با توجه به اینکه اهمیت تأمین برق در مواضع صحرایی را متوجه شدید، پس در ادامه شما را به طور دقیق‌تر با کاربردهای ژنراتور گازی و همچنین گازوئیلی در این زمینه آشنا می‌کنیم:

  1. اقامتگاه‌های صحرایی

    کمپ‌های صحرایی به این نیاز دارند تا روشنایی را برای اقامتگاه‌هایی که به مهمانان خود ارائه می‌دهند، تأمین کنند. اینترنت، روشن نگه داشتن وسایلی از جمله تلویزیون، یخچال و ... نیز از مواردی هستند که به آنها توجه می‌شود.
    به همین خاطر از یکی از گزینه‌های بسیار مؤثر یعنی ژنراتورها برای تأمین برق مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. نوع و اندازه ژنراتور در این مکان‌ها بستگی به شرایط متعددی از جمله میزان برق مورد نیاز دارد.
  2. کمپ‌های صحرایی شخصی

    کویر مصر، کویر مرنجاب و بسیاری دیگر از صحراهای زیبای کشور ما وجود دارند که افراد زیادی تمایل به شب ماندن در این مناطق دارند تا از شب‌های زیبای کویر لذت ببرند.
    اگر شما هم با برخی از آشنایان خود تمایل به رفتن به این مناطق زیبا را دارید، حتماً به تأمین برق مورد نیاز خود در شب نیز اندیشیده‌اید.
    چگونه غذای مورد نیاز خود را تهیه کنید؟ چگونه روشنایی مورد نیازتان را تأمین کنید؟
    پاسخ این سؤالات استفاده از ژنراتور قابل حمل بوده که در اندازه‌ای سبک و کوچک قابل استفاده می‌باشند.
  3. بیمارستان صحرایی

    هر کشور و نهادی در بلاهای طبیعی و انسانی، امداد و کمک رسانی را در اولویت خود قرار می‌دهد.
    ساخت و احداث بیمارستان‌های صحرایی نیز از مواردی است که در روزهای ابتدایی حادثه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار افراد نیازمند قرار دهد و جان افراد زیادی را تا انتقال به بیمارستان اصلی حفظ نماید.
    این بیمارستان باید دارای ویژگی‌هایی از جمله ساخت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، داشتن توانایی حمل آسان، قابل استفاده بودن در مناطق بلند و باز، داشتن تمام امکانات برودتی، حرارتی و مورد نیاز باشد.
    بسیاری از امکانات بیان شده برای کار کردن به برق نیاز دارند که استفاده از ژنراتور این امکان را برای بیمارستان‌های صحرایی نیز فراهم می‌کند.
  4. کارخانه‌های تولید کننده نفت و گاز

    شرکت‌های تولید کننده نفت و گاز در جهان، در صحراهای متفاوتی فعالیت می‌کنند که برای عملکرد خود به برق نیاز دارند.
    کامیون‌های زیادی برای اینکه سوخت دیزل این کارخانه‌ها و شرکت‌ها را تأمین کنند، باید هزاران کیلومتر در ساعت را طی کنند. با وجود مشکلاتی از قبیل هزینه بالا و خطر تصادف برای این ماشین‌ها، اما دیر رسیدن آنها به مقصد می‌تواند با خطر قطع برق همراه بوده که در نهایت تعطیلی پرهزینه‌ای را به دنبال خواهد داشت.
    راهکار دیگر برای استفاده از سوخت دیزل، کمک گرفتن از گاز مرتبط می‌باشد. برای این کار باید از توربین گازی با کارایی بالا که مجهز به ژنراتور سنکرون است، کمک گرفته شود.
    به دلیل اینکه در این مکان‌ها شرایط محیطی بسیار سختی از جمله دمای بسیار زیاد و وجود طوفان‌های شن مکرر وجود دارند، باید برای نگهداری از تجهیزات الکتریکی از الزامات سخت‌گیرانه و مهمی استفاده شود.
    به طور مثال باید مانع از تشکیل رسوبات شن و ماسه در ژنراتور و ورود ذرات ریز ماسه به دستگاه شد تا به دستگاه آسیبی وارد نشود.
    نکته قابل توجه دیگر این است که به دلیل دور بودن، قطعات یدکی به راحتی در دسترس نیستند و تمام مصالح ساختمانی باید به محل حمل شوند. (اختلاط بتن از مصالح در محل امکان‌پذیر نیست، زیرا ماسه خیلی شور است).
    برای رویارویی با همه این چالش‌ها، دشت نور می‌تواند ژنراتورهای بسیار قوی و قابل اعتمادی را ارائه دهد.
    ژنراتورهای سنکرون با داشتن ظرفیت بالا، قادر به مستقل کار کردن بوده و در حال حاضر می‌توانند بیش از 20000 ساعت به طور دائم کار کنند.
  5. نیروگاه‌های حرارتی

    منابعی از جمله روغن دیزل، گاز طبیعی و زغال سنگ در این نوع نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این منابع انرژی خود را به شکل گرما و از طریق سوختن آزاد می‌کنند.
  6. در نیروگاه‌های زیستی

    در ایجاد بخار آب از سوزاندن برخی مواد آلی از جمله گیاهان و یا هر نوع زباله‌ای، از سوخت این نوع نیروگاه‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی زباله‌های کشاورزی، دامی، شهری و صنعتی از مواردی هستند که برای تولید برق استفاده می‌شوند.

خرید ژنراتور در مواضع صحرایی

خرید ژنراتور در مواضع صحرایی

اگر قصد خرید ژنراتور را دارید، بهتر است تا این کار را از طریق یک فروشگاه معتبر انجام دهید تا علاوه بر اطمینان از تهیه بهترین و مناسب‌ترین محصول برای خود، از خدمات شرکت و فروشگاه مورد نظر خود مطمئن باشید.
فروشگاه دیزل ژنراتور و موتور برق دشت نور با داشتن بیش از 30 سال سابقه در این زمینه، می‌تواند با کمک کارشناسان و متخصصان فنی خود در یک خرید مقرون به صرفه و کارآمد به شما کمک کند:

خرید ژنراتور در مقیاس کوچک

ژنراتور در مقیاس کوچک در مواضع صحرایی می‌تواند در کمپ‌های کویری مورد استفاده قرار گیرد. در این دسته معمولاً از ژنراتورهای قابل حمل و موتور برق‌های کوچک استفاده می‌شود که از پراستفاده‌ترین انواع مولد برق به حساب می‌آیند.

خرید ژنراتور در مقیاس بزرگ

هنگامی که شما نیاز به اجرای یک عملیات در مقیاس بزرگ دارید، معیارهای پیچیده زیادی وجود دارند که باید در نظر بگیرید.
از آنجایی که ما نیروگاه‌های خود را طراحی، می‌سازیم و راه اندازی می‌کنیم، تکنسین‌های ما می‌توانند در مدت زمان متناسبی یک نیروگاه چند مگاواتی نصب کنند.
ما با همکاری با شما برای یافتن بهترین مکان برای کارخانه مورد نظر شما شروع خواهیم کرد و مقررات محیطی و محلی را در نظر می‌گیریم و طرح‌های دقیقی از جمله مدل سازی سه بعدی سایت پیشنهادی ایجاد می‌کنیم.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با دشت نور تماس بگیرید.

استفاده از دیزل ژنراتور در PRAMAC

PRAMAC توسط یک شرکت متخصص در معدن و حمل و نقل مواد معدنی، واقع در شیلی، انتخاب شده است تا در پروژه‌ای مستقر در وسط صحرای آتاکاما، تقریباً 1000 کیلومتری شمال سانتیاگو شرکت کند. این درخواست برای نیروی ماژولار با هزینه های نگهداری کم، مصرف سوخت بهینه و با حفاظت استاندارد در برابر گردوغبار تولید شده در این عملیات بود. برای اطمینان از برق، PRAMAC ژنراتور دیزلی را تا 18 ساعت در روز در طول عملیات معدن کار کرده و بیش از 4.5 مگاوات برق تولید می‌کند. هر یک از ژنست های PRAMAC برای تأمین برق نزدیک به 600 کیلوولت آمپر برای ماشین آلات معدن و سایر تجهیزات الکتریکی ارائه شده است.

سؤالات متداول

  1. استفاده از ژنراتور گازی سنکرون چه مزایای در مواضع صحرایی دارد؟

    از زمان سوئیچ به توربین گاز و استفاده از ژنراتور سنکرون، مزایای زیادی قابل ‌مشاهده هستند. مهم‌ترین آنها امنیت عملیاتی بهبود یافته با تولید برق قابل اعتماد، مستقل و اضافی است.
    • سیستم تولید جدید نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نسبت به نیروگاه دیزلی قبلی دارد.
    • حمل و نقل با کامیون سوخت دیزلی پرهزینه و پرحادثه اکنون فقط در مواقع اضطراری ضروری است.
    • در نتیجه، مصرف سوخت دیزل به طور قابل توجهی کاهش یافته است که منجر به صرفه جویی در هزینه و کاهش انتشار CO2 شده است.
    • از گرمای مازاد نیز برای گرم کردن نفت خام استفاده مولد می‌شود.
خواندن 634 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.