چگونه برای فصل زمستان موتور دیزل را آماده سازی کنیم؟ چگونه برای فصل زمستان موتور دیزل را آماده سازی کنیم؟

چگونه برای فصل زمستان موتور دیزل را آماده سازی کنیم؟+6 نکته مهم

دوشنبه, 02 اسفند 1400 ساعت 08:48
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

چکیده مطلب

همانطور که می دانید، زمستان می تواند دردسرهایی برای سخت ترین ماشین ها نیز داشته باشد. خبر خوب این است که مشکلاتی مانند استارت های سخت، مصرف سوخت بیشتر، توان خروجی کمتر و ....، با آماده سازی مناسب قبل از شروع هوای سرد قابل اجتناب هستند.
در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا با نکات مهمی در رابطه با آماده سازی موتور دیزل برای زمستان آشنا شوید.

چرا آماده سازی موتور دیزل برای زمستان اهمیت دارد؟

چرا آماده سازی موتور دیزل برای زمستان اهمیت دارد؟

یک ژنراتور دیزلی مدرن در شرایط سخت با مشکلات بسیار کمی راه اندازی می شود و کار می کند، اما نادیده گرفتن این مسائل می تواند گران تمام شود.
اقدام پیشگیرانه می تواند مانع از هزینه اضافی و یا زمان صرف شده برای رفع مشکلات در آینده باشد.
گام‌های ساده‌ای مانند پر نگه‌داشتن مخازن و قوطی‌های سوخت، استفاده از سوخت‌های مناسب با آب و هوا، پارکینگ تجهیزات استراتژیک و مراقبت منظم از باتری، همگی می‌توانند تفاوت بزرگی در تأثیر زمستان بر کسب‌وکار شما ایجاد کنند.

زمان گرم کردن موتور دیزل چقدر است؟

همیشه اجازه دهید یک موتور سرد حداقل 5 دقیقه قبل از شروع کار گرم شود. این کار به مایع خنک‌کننده، روغن موتور، روغن هیدرولیک و DEF زمان می‌دهد تا به دمای عملیاتی برسند تا بتوانند به طور موثر کار کنند.

6 نکته برای آماده سازی موتور دیزل در زمستان

برای آماده کردن دستگاه خود در فصل سرد باید نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید:

  1. باتری ها را تست کنید.

    عمر باتری متوسط بین دو تا پنج سال است.
    پس از تحمل تابستان گرم (که در آن خوردگی و تبخیر سیال اغلب اتفاق می‌افتد)، و به دنبال آن کمبود ظرفیت آمپر میل لنگ، زمستان راهی برای از بین بردن باتری‌های ضعیف دارد. برای جلوگیری از بروز مشکل بهتر است تا باتری های خود را تست نمایید.
    در حالی که موتور خاموش است، مولتی متر خود را روی ولتاژ بالای 15 ولت تنظیم کنید و به سیم های باتری وصل نمایید. اندازه گیری یک باتری کاملا شارژ شده باید حداقل 12.6 ولت باشد. باید بدانید که عدد زیر 10 ولت نشان دهنده رو به اتمام بودن باتری می باشد.
    با روشن بودن موتور، ولتاژ باید بین 13.7 تا 14.7 ولت باشد. همچنین مطمئن شوید که کابل های باتری را برای اتصال خوب و بدون خوردگی تمیز کرده اید.
  2. تست و تعویض شمع برق (در صورت وجود)

    اگر دیزل شما از شمع‌های تابش برای کمک به استارت‌های سرد استفاده می‌کند، مهم است که قبل از شروع زمستان مطمئن شوید که در حالت متناسبی هستند.
  3. از افزودنی سوخت ضد ژل استفاده کنید.

    در سرمای شدید، حتی بهترین سوخت دیزل ترکیبی زمستانی نیز می تواند به نقطه ابری خود برسد (معیار عملکرد دیزل در دمای پایین) و شروع به ژل شدن کند. با توجه به تفاوت های بسیار زیاد در کیفیت سوخت و این واقعیت که قرار گرفتن هر وسیله نقلیه در هوای سرد متفاوت خواهد بود، دمای قطعی وجود ندارد که در آن دیزل شروع به ژل شدن کند. با این حال، بیشتر سوخت‌ها به نقطه ابری خود بین 20 درجه فارنهایت و 18- درجه فارنهایت می‌رسند.
    به همین دلیل همیشه ایده خوبی است که از یک افزودنی سوخت در زمستان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از یک افزودنی تمام فصول استفاده کنید یا به طور خاص برای افزودنی باشد که تنها برای زمستان است.
  4. فیلتر های سوخت را تعویض کنید.

    این یک واقعیت است که فیلتر سوخت رایج ترین نقطه انجماد برای سوخت دیزل می باشد. با توجه به کاتالوگ دستگاه خود به زمان تعویض فیلترهای سوخت توجه داشته باشید.
  5. از وزن سبک روغن موتور استفاده نمایید.

    در هوای سرد از روغن موتور با وزن سبک تر استفاده کنید. یک موتور سرد به روغن کاری کافی به خصوص زمانی که راه اندازی می شود، نیاز دارد.
    از روغن موتور سبک تر از آنچه سازنده موتور توصیه می کند استفاده نکنید، زیرا ممکن است زمانی که موتور داغ است روغن کاری مناسبی ارائه نکند.
  6. مایع خنک کننده را بررسی کنید.

    مایع خنک کننده خود را به طور منظم با یک هیدرومتر چک کنید. مایع خنک کننده را با آب معمولی پر نکنید.
    به دماسنج ها توجه کنید و از خنک شدن بیش از حد خودداری نمایید، زیرا ممکن است در اثر دوره های طولانی بیکاری یا جریان بیش از حد هوا ایجاد شود. خنک کردن بیش از حد می تواند باعث احتراق ضعیف شده که منجر به دود سفید، افزایش مصرف سوخت و عملکرد ناکارآمد سیستم تصفیه پس از آن می شود.

نباید های زمستانی آماده سازی موتور دیزل

نباید های زمستانی آماده سازی موتور دیزل

برای آماده سازی موتور دیزلی خود نباید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. مواد افزودنی که به آن ها آشنایی ندارید، به سوخت دیزل اضافه نکنید. برخی از افزودنی ها با اجزای عملیات پس از خروج اگزوز سازگار نیستند و ممکن است آنها را از کار بیاندازند. مطمئن شوید که می دانید در زمستان چه چیزی به سیستم سوخت خود اضافه می کنید.
  2. از مایع استارت استفاده نکنید. این محصولات در صورت اضافه شدن بیش از حد می توانند به اجزای موتور آسیب برسانند.

سوالات متداول

  1. آیا موتور های دیزلی برای سرما تست می شوند؟

    سازندگان موتورهای دیزلی می‌دانند که محصولاتشان تقریباً در هر شرایط محیطی که روی زمین یافت می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر آن ها را در شرایط سخت مورد آزمایش قرار می دهند.
    به عنوان مثال، پرکینز میلیاردها ساعت آزمایش موتور را در محیط های مختلف انجام داده است، از جمله آزمایش سرد در تأسیسات پرکینز در Arjeplog سوئد، در 100 کیلومتری دایره قطب شمال که در آن دما به -49 درجه فارنهایت (45- درجه سانتیگراد) کاهش می یابد.
  2. کدام مرحله مهمترین مرحله برای زمستانی کردن دیزل ژنراتور می باشد؟

    مهمترین مرحله برای زمستانی کردن دیزل ژنراتورها، آماده سازی سوخت برای زمستان است. یک تثبیت کننده و تهویه کننده سوخت چند منظوره خوب اضافه کنید و ژنراتور را روشن کنید تا مطمئن شوید که تهویه مطبوع در تمام سیستم سوخت پخش می شود. از آنجایی که شما فقط برای ذخیره سازی کوتاه مدت زمستانی آماده می شوید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ژنراتور را برای چند دقیقه روشن کنید، سپس دریچه سوخت را ببندید و آن را تا زمانی که خشک شود، روشن نگه دارید.
  3. بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب های دستگاه در زمستان چیست؟

    بهترین راه حل برای مشکلات راه اندازی دیزل در هوای سرد این است که با آماده شدن برای هوای سرد قبل از وقوع، از آن ها اجتناب کنید. موتورهای دیزلی در هوای سرد سخت تر استارت می زنند، زیرا برای احتراق سوخت تزریق شده به دمای بالایی که در اثر فشرده سازی ایجاد می شود، وابسته هستند.
    مهمترین دلایل این امر سوخت ژل شده، دیواره سرد سیلندر و خرابی الکتریکی است. البته موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند، اما پرداختن به این موارد نکته خوبی برای شروع آماده شدن برای زمستان است.
خواندن 2097 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.