سه شنبه, 08 تیر 1400 ساعت 07:37
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

بهترین برندهای دیزل ژنراتور؛ مارک های معروف ژنراتور گازوئیلی در ایران و جهان

سال هاست که دیزل ژنراتورها در زندگی انسان‌ها دارای نقش مهمی هستند که به همین طریق افراد زیادی برای فعالیت‌های خود در صنعت و یا حتی در منازل به این دستگاه‌ها نیاز دارند.
آیا شما نیز قصد خرید دیزل ژنراتور را دارید، اما نمی‌دانید که کدام برند آن برای شما کارایی بهتری دارد؟
آیا تمایل دارید تا برندهای دیزل ژنراتور و به دنبال آن برترین برندها را بشناسید؟
در نهایت برای انتخاب مطمئن باید چه اقدامی انجام دهید؟
مقاله زیر را مطالعه کنید تا بتوانید قبل از خرید و سفارش محصول مورد نظر خود، اطلاعات زیادی به دست بیاورید.

اهمیت انتخاب برند مناسب دیزل ژنراتور

اهمیت انتخاب برند مناسب دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور برندهای بسیار متنوعی دارد که هر کدام از آنها در موارد خاص خود می‌توانند کاربردهای موثری را از خود نشان دهند. در زمان خرید این دستگاه، این مسئله برای خریدار بسیار مهم است که کدام نوع دیزل ژنراتور برای نیاز آن مناسب است. انتخاب یک برند مناسب از دیزل ژنراتور، علاوه بر ایجاد اطمینان و آسودگی خاطر برای خریدار، می‌تواند کارایی بهتری متناسب با نیاز فرد داشته باشد.

بهترین دیزل ژنراتور چیست؟

بهترین دیزل ژنراتور برای شما دستگاهی است که بتواند برق مورد نیازتان را به درستی تامین کرده و هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن برای شما مقرون به صرفه باشد. در کل بهترین نوع این دستگاه برای شما باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. داشتن توان مناسب

    باید در نظر داشته باشید که چه توانی از دستگاه را تهیه می‌کنید، زیرا خرید توان بالاتر از حد نیاز سبب می‌شود تا شما هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید و خرید ژنراتور با توان کمتر، موجب عدم رسیدن به نتیجه دلخواه گردد. 

  2. در دسترس بودن لوازم و قطعات یدکی

    دیگر مورد مهم این است که از بابت وجود لوازم و قطعات یدکی دیزل ژنراتور خود اطمینان داشته باشید.

  3. داشتن خدمات پشتیبانی

    هر دستگاهی ممکن است به دلایل مختلفی با مشکلاتی روبرو شود، اگر دیزل ژنراتور خود را از شرکتی تهیه نمایید که خدمات پس از فروش به شما ارائه می‌دهد، می‌توانید اطمینان داشته باشید که متخصصان و کارشناسان فنی، همواره در رفع ایراد پیش آمده به شما کمک می‌کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با ما تماس بگیرید.

معرفی برندهای دیزل ژنراتور

به طور کلی دیزل ژنراتورها یک منبع جایگزین در زمان کمبود جریان برق و یا قطعی برق می‌باشند. اهمیت استفاده از آنها در صنعت و همچنین در مصارف خانگی بسیار قابل توجه است. امروزه در سراسر جهان، شرکت‌های زیادی به ارائه برندهای متنوع از دیزل ژنراتورها می‌پردازند. برای انتخاب درست و مطمئن، در ادامه شما را با مدل‌های دیزل ژنراتور آشنا می‌کنیم:

  1. پرکینز

    یکی از برندهایی که دارای اعتبار فراوانی در بین مصرف کنندگان می‌باشد، برند پرکینز (ساخته شده در انگلستان) است که محصولات آن، به دلیل مشخصات بسیار گوناگون و کارکردهای متنوعی که وجود دارد، با استقبال خوبی رو به رو شده است. قطعات یدکی ژنراتور پرکینز، به راحتی در بازار ایران قابل تهیه است. همچنین دیزل ژنراتورهای این برند دارای دوام و طول عمری بالا می‌باشند. یکی از انواع آن را برایتان بیان می‌کنیم:
    • دیزل ژنراتورهای مدل سری 400 پرکینز: این نوع موتور ژنراتور، جمع و جور و کوچک است که به همین دلیل راه اندازی و استفاده از آن هزینه پایینی خواهد داشت. ویژگی دیگری که دارد، این است که در ساختار آن از فولاد استفاده شده که سبب جلوگیری از خراش، فرسایش و خوردگی می‌شود. استقبال این مدل در بین مصرف کنندگان به دلیل عملکرد خوب و هزینه عملیاتی پایینی است که همراه خود دارد.
  2. ولوو پنتا

    برند ولوو پنتا در کشور سوئد ساخته شده و قدمت بالایی دارد. این شرکت بیشتر به ساخت موتورهای دریایی مشهور می‌باشد، اما موتور دیزل ژنراتورهای پر کاربردی را نیز در بازار عرضه کرده است. این موتورها دارای قدرتی بین 80 الی 700 هستند. از دیگر ویژگی‌های ژنراتور ولوو عبارت‌اند از:
    • تهیه قطعات یدکی آن در ایران راحت است.
    • قیمت آن تقریبا متوسط رو به بالا می‌باشد.
    • نصب و عیب یابی آن راحت است.
    • دارای کاربردهای تجاری، صنعتی و ساختمانی می‌باشد.
    • میزان صدای آن در حالت معمولی 85 دسی بل و در حال بی صدا، 70 دسی بل می‌باشد.
  3. کامینز

    برند کامینز، شرکتی است که در آمریکا تاسیس شده است، اما کشورهای هند، چین و انگلیس نیز مونتاژی از خط تولید آن را دارند. موتور ژنراتورهای این برند دارای توان اضطراری و اسمی بسیار بالایی می‌باشند که به همین دلیل محیط های گسترده صنعتی از آن استفاده می‌کنند. همچنین امکان بارگیری انرژی در آن می‌تواند کمتر از 10 ثانیه باشد که به همین دلیل در لیست برترین دیزل ژنراتورها قرار گرفته است و نیز قیمت آن تا حدودی بالا می‌باشد. از نمونه‌های آن می‌توانیم به دیزل ژنراتور کامینز QSK78-G9 که توان اضطراری 3000 کاوا دارد، اشاره کنیم.

  4. ایوکو

    این شرکت ایتالیایی به ارائه دادن موتورهای دیزلی و خودروهای تجاری می‌پردازد که محصولات خود را به ایران نیز صادر می‌کند. این برند هزینه ای بالاتر از دیگر برندها را به خود اختصاص داده است که البته از کیفیت بالایی نیز برخوردار می‌باشند. از دیگر ویژگی‌های برند ایوکو عبارت‌اند از:
    • دارای طول عمر و دوامی بالا
    • آسان بودن عیب یابی
    • راحت‌تر بودن نصب آن
    • دارای توان 40 تا 440 کاوا
    • داشتن کیفیتی بالا
    • دارای قیمتی متناسب در مقایسه با دیگر ژنراتورها در ایران
  5. کاترپیلار

    با ادغام دو شرکت در سال 1925، کاترپیلار تاسیس شد و امروزه یکی از بزرگترین شرکت‌ها و دارای سهام‌های بزرگی در آمریکا می‌باشد. این شرکت با طراحی موتور موجود در دیزل ژنراتورها باعث ایجاد هماهنگی بسیار موثری در ژنراتور و موتور آن شده است. این نوع برند با توجه به گستردگی قدرت بالایی که دارد، معمولا برای مصارف کوچک خانگی و شرکت‌های کوچک انتخاب مناسبی نمی‌باشد و اکثرا در فشارهای بالا و در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیگر ویژگی‌های این برند عبارت‌اند از:
    • داشتن دوام و طول عمری بالا
    • دارای کیفیتی بالا
    • دارای کاربردهای بسیار فراوان
    • دارای توان بین 7 الی 17 هزار کاوا
    • قیمتی تقریبا بالا نسبت به دیگر برندها در ایران
  6. استمفورد

    افرادی که قصد تهیه ژنراتور تک یا آلترناتور را دارند، معمولا از استمفورد استفاده می‌کنند. این برند در واقع زیر مجموعه ای از برند کامینز بوده که در نتیجه دارای کیفیت و قیمت بالاتری می‌باشد.
  7. مکالته

    این برند دیزل ژنراتورهای بسیار با کیفیتی دارد که سبب شده تا مصرف کنندگان زیادی در سراسر جهان از آن استفاده داشته باشند. اگر بخواهیم هزینه این برند را با استمفورد مقایسه کنیم، باید بگوییم که قیمت پایین‌تری دارد.
  8. استریم

    یکی از پرمصرف‌ترین دیزل ژنراتورها، استریم بوده که سیم پیچ تمام مس دارد. سیم پیچ‌های تمام مسی سبب می‌شوند تا مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سیم پیچ‌های آلومینیومی داشته باشند.
  9. لوری سومر فرانسه

    یکی دیگر از برندهای معروف دیزل ژنراتور، لوری سومر فرانسه می‌باشد که در سال 1919 در کشور فرانسه تاسیس گردید. مارکلین لرو، بنیان گذار این شرکت بوده که با کمک افراد متخصص موفق شده است تا دستگاه‌های بسیار با کیفیتی را به بازار ارائه دهد. البته این شرکت دچار ضعف‌های بزرگی بود، یکی از آنها که در ایران مجبوبیت چندانی نداشت و دومی اینکه در سراسر جهان دارای میزان فراوانی کمی بود.
    بسیاری از افراد تصور داشتند که پشتیبانی موثری بعد از فروش محصول در این شرکت وجود نداشته و همین موضوع سبب شد تا لوری سومر فرانسه نتواند در بازار رقابتی برنده شود. اما با این حال همچنان کیفیت‌های بسیار فوق العاده ای توسط این شرکت ساخته می‌شود.
  10. بنز

    شرکت بنز یکی از برندهای بسیار مشهور در جهان است که تقریبا تمام افراد نام آن را شنیده اند. ساخت خودروهای سنگین و سبک از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت است، اما تنها فعالیت آن نیست. برند بنز به ساخت موتور دیزل برای دیزل ژنراتور بنز نیز پرداخته است.
  11. لینز

    این شرکت ایتالیایی که در سال 2002 فعالیت خود را شروع کرده است، توانسته تا در مدت زمان کوتاهی پیشرفت‌های بسیار فوق العاده ای داشته باشد. لینز، گواهینامه‌های بین المللی زیادی را کسب نموده است. آلترناتورها و ژنراتورهای این شرکت دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشند و گسترده قدرت آنها بین 20 تا 800 کاوا است.
  12.  دویتس

    این برند آلمانی با داشتن تجربه و سابقه ای بسیار بالا، محصولات خود را به ایران ارسال می‌کند و البته هزینه آن تقریبا بالا می‌باشد. این برند دارای ویژگی‌های زیر است:
    • توان 94 تا 400 کاوار
    • مناسب بودن در صنعت و تجارت
    • دارای کیفیتی بسیار بالا
  13. دوسان

    کشور کره برای اولین بار توانست دیزل ژنراتور با کیفیتی را تحت برند دوسان به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر نماید. این برند دارای توان حدود 220 تا 825 کاوا بوده و قیمت آن تا حدودی بالا می‌باشد. این برند کاربردهای زیادی داشته و طول عمر و دوام آن بالا است.
  14. اسکانیا

    این برند توسط کشور سوئد ساخته شده و به ایران نیز صادر می‌گردد. قدرت آن حدود 250 تا 770 کاوا بوده و مقاومت و طول عمر بالایی دارد. برند اسکانیا هزینه ای متوسط رو به بالا داشته و در صنعت و تجارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  15. ام تی یو

    این شرکت آلمانی به ساخت دیزل ژنراتورهایی با طول عمر و کیفیت بالا می‌پردازد. توان آن 900 تا 1256 بوده و می‌توان گفت که قیمت نسبتا زیادی دارد. همچنین در موارد بسیاری می‌تواند کاربرد داشته باشد.
  16. مان

    یکی دیگر از شرکت‌های قوی در ارائه دیزل ژنراتورهای با کیفیت، برند مان از کشور آلمان می‌باشد. این برند در حال رقابت با دیگر برندهای آمریکایی و اروپایی بوده و دستگاه‌های آن، دوام بالایی دارند. توان آن حدود 372 تا 3000 کاوا می‌باشد و برای مصارف صنعتی، تجاری و عمرانی قابل استفاده است.
  17. دورمن

    این برند انگلیسی در سال 1869 تاسیس شد، اما در ابتدا تولید ابزار آلات در صنعت کفش را انجام می‌داد. به مرور زمان فعالیت‌های خود را افزایش داد و توانست موتور دیزل دورمن را صادر کند.
  18. بنز ایران

    شرکت ایران خودرو توانسته است تا دیزل ژنراتورهایی تحت برند بنز ایران ساخته و به بازار ارائه دهد. این دستگاه‌ها دارای توانی حدود 50 تا 400 کاوا می‌باشند و کاربردهای بسیاری دارند. به دلیل اینکه در کشور خودمان ساخته می‌شوند، می‌توانند قیمت مناسبی داشته باشند.

  19. کیپور

    یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده موتور برق‌های دیزلی در چین، کیپور می‌باشد. این برند دارای دستگاه‌های با کیفیت استاندارد بوده و مصرف سوخت پایینی نیز دارد. یکی از مزیت‌های آن این است که عملکردی تقریبا بی صدا دارد.
  20. ام وی ام

    موتورهای دیزل ژنراتور ام وی ام می‌توانند گازهای متنوعی مانند گاز معدن، گاز سنتز و .. کار کنند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:
    • داشتن هزینه‌ای مناسب در اجرا و نگهداری
    • طراحی با اطمینان بالا
    • دارای حداکثر بازدهی حراراتی و الکتریکی

سخن آخر

شما با مطالعه این مقاله توانستید تا اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با انواع مارک‌ها و برندهای دیزل ژنراتور به دست بیاورید تا بتوانید انتخاب موثری از این دستگاه داشته باشید. اما با این وجود حتما قبل از سفارش، با کارشناس فنی و دارای مهارت در این زمینه مشورت لازم را داشته باشید. شما می‌توانید با فروشگاه دشت نور تماس بگیرید تا به صورت تلفنی مشاوره کاربردی در اختیار شما قرار بگیرد.

سوالات متداول

  1. برترین برندهای دیزل ژنراتور کدام اند؟

    از بین برندهایی که برای شما معرفی کردیم، برترین برندهای دیزل ژنراتور، عبارت‌اند از:

    • پرکینز
    • کامینز
    • وولو پنتا
  2. کم مصرف‌ترین دیزل ژنراتور کدام است؟

    از انواع کم مصرف این دستگاه‌ها می‌توان به دیزل ژنراتور کامینز اشاره داشت.

خواندن 2131 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.