سه شنبه, 27 ارديبهشت 1401 ساعت 09:23
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

دلیل متکی بودن صنعت به ژنراتور دیزلی چیست؟ | 5 صنعت وابسته به ژنراتور دیزلی

چکیده مطلب

استخراج منابع بسیار ارزشمندی از جمله زغال سنگ، گاز، فلزات گران بها، سنگ آهن و ... از طریق معدن صورت می‌گیرد، بنابراین معدن نوعی صنعت حیاتی به شمار می‌رود.
برای این استخراج و در نهایت پردازش و انتقال آن، لازم است تا از تجهیزات بزرگ و مهمی نیز استفاده شود که از این نوع تجهیزات می‌توان به مواردی مانند مته‌های عظیم و دیگر ماشین آلات اشاره داشت که همه آنها به برق نیاز دارند.
اگر قرار بود عملیات استخراج بدون برق انجام شود، فرایند استخراج به زمان پر زحمت، کار فشرده و افزایش نیروی انسانی نیاز داشت.
دیزل ژنراتورها در تمام جنبه‌ها در صنعت معدن از حفاری، شکستن سنگ‌ها، حمل بارهای سنگین و انتقال منابع برداشت شده به شیوه‌ای کارآمد استفاده می‌شوند.
حال اینکه دلیل استفاده از ژنراتورهای دیزلی در این مصارف چیست و چه مزایایی دارند را در ادامه این مطلب برای شما شرح داده‌ایم. پس با دشت نور همراه باشید.

کاربردهای رایج برای ژنراتورهای صنعتی

به طور کلی ژنراتورهای صنعتی می‌توانند برای موارد زیر کاربرد داشته باشند:

  1. معدن

    استفادده از ژنراتور در معادن

    کافی است بگوییم، عملیات استخراج معادن مستلزم عبور از مناطقی است که دسترسی به آنها سخت است. علاوه بر این، این عملیات به قدرت کافی برای فعال نگه داشتن تجهیزات معدن نیاز دارد.
    بنابراین، صنعت معدن برای انجام کار به ژنراتور دیزلی قابل حمل متکی است. به لطف حمل و نقل آسان، ژنراتورهای قابل حمل به عملیات معدن اجازه می‌دهند تا تجهیزات را در شرایط کاری چالش برانگیز بدون نگرانی تأمین کنند.
    صنعت معدن شامل جستجوی بسیاری از مواد مختلف، از گاز گرفته تا فلزات ارزشمند و فراتر از آن است. با این حال، هنگام استخراج همه موارد فوق، یک چیز ضروری باقی می‌ماند و آن قدرت قابل اعتماد و ثابت برای تجهیزات سنگین است. به علاوه، دیزل ژنراتورها در اندازه‌های مختلف، از 30 کیلووات تا 3000 کیلووات در دسترس هستند، بنابراین انجام هر عملیات جدید و منحصر به فرد به‌ دور از دردسر است.
  2. ساخت و ساز

    استفاده از ژنراتور برای ساخت و ساز

    مانند معادن، موارد ساخت و ساز اغلب شامل کار در شرایطی است که نیاز به قدرت کافی برای تجهیزات سنگین دارد. گفته می‌شود، این سایت‌ها گاهی اوقات در مناطقی هستند که خدمه ساخت و ساز دسترسی آسان به برق ندارند.
    خوشبختانه، اندازه‌های مختلف ژنراتورهای صنعتی تضمین می‌کنند که پروژه‌های ساختمانی در همه زمینه‌ها می‌توانند به ژنراتورهای قابل اعتماد دسترسی داشته باشند. به همین ترتیب، توانایی یافتن ژنراتورهای جدید و دست دوم نسبتاً راحت‌تر شده است.
    به عنوان مثال، می‌توانید به‌صورت آنلاین جست و جو کنید و آنچه که مد نظر شما است را تهیه نمایید. فروشگاه دشت نور دیزل با داشتن متخصصان فنی و کاردان در این زمینه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد که می‌توانید به صورت تلفنی با آنها در ارتباط باشید.
  3. امکانات پزشکی

    استفاده از ژنراتورها در مراکز پزشکی

    اگرچه ژنراتورها می‌توانند منبع تغذیه اولیه برای برخی از مشاغل باشند، اما پشتیبان‌گیری عالی نیز هستند. به عنوان مثال، امکانات پزشکی از جمله مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که دسترسی به برق ثابت در آنها ضروری است.
    بنابراین، دیزل ژنراتورها منابع انرژی پشتیبان عالی بوده و هنگامی که منبع تغذیه اصلی با قطعی مواجه است، روشن می‌شوند. به هر حال، تجهیزات پزشکی که گهگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند دستگاه‌های اشعه ایکس، تنها دستگاه‌هایی نیستند که در صورت قطع برق در بیمارستان خاموش می‌شوند.
    علاوه بر این، دستگاه‌هایی که برای زنده نگه داشتن بیماران حیاتی هستند، به دسترسی به برق متکی می‌باشند. به لطف دیزل ژنراتورها، بیمارستان‌ها می‌توانند این دستگاه‌ها را روشن نگه دارند و حتی در شرایط قطع برق، به حیات برخی از بیماران کمک کنند.
  4. پشتیبان در تأسیسات تولیدی

    پشتیبان در تأسیسات تولیدی

    قطع برق می‌تواند به طور باور نکردنی در تأسیسات تولیدی مضر باشد. به ‌عنوان ‌مثال، تأسیسات حاوی کالاهای فاسد شدنی در شرایط نبود برق می‌توانند با استفاده از به باقی ماند کارآمد و عملیاتی تأسیسات کمک کنند.
  5. بهره برداری از نیروگاه‌ها

    بهره برداری از نیروگاه‌ها

    نیروگاه‌ها به دلیل داشتن عملکردهای حیاتی خود، به این نیاز دارند که همواره به طور مؤثر کار کنند.
    هنگامی که برق در یک نیروگاه قطع می‌شود، بسیاری از عملکردها متوقف شده و اپراتورهای نیروگاه نمی‌توانند کارها را انجام دهند. دیزل ژنراتور به اجرای عملکردهایی مانند واحدهای هیدرولیک، پمپ‌ها، فن‌ها و بسیاری از عملکردهای دیگر در نیروگاه کمک می‌کند. ژنراتور برق را پس از خاموشی بازیابی کرده تا مصرف کنندگان بتوانند در هر کجا که هستند به استفاده از برق ادامه دهند.

به چه دلیل صنعت معدن متکی به دیزل ژنراتور می‌باشد؟

دلیل متکی بودن صنعت به ژنراتور

دلیل این متکی بودن این است که برای اجرای درست و روان عملیات‌ها، لازم است تا نیروی مورد نیاز تأمین گردد. ماشین آلات سنگین و دستگاه‌های بسیاری در معدن مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای کار کردن خود به برق نیاز دارند. در نتیجه ژنراتورهای دیزلی این امکان را برای این دستگاه‌ها فراهم می‌کنند.

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور برای معادن

استفاده از ژنراتور در معادن چه مزایایی دارد؟

ژنراتورهای دیزلی قادر به تأمین برق بسیاری از تجهیزات از جمله مته‌ها، ماشین‌های شاتل، لودر، بیل مکانیکی و ... هستند که این تجهیزات در معادن که جریان برق در دسترسی ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
استفاده کردن از این نوع ژنراتورها تغییرات بسیار مؤثری را برای این مصارف به همراه دارد. در ادامه شما را با مزایای ژنراتورهای دیزلی آشنا می‌کنیم:

  1. استفاده از سوختی ایمن و مطمئن

    دیزل ژنراتورها از سوخت دیزل استفاده می‌کنند که به نسبت دیگر انواع سوخت خطر کمتری داشته و در نهایت ایمن‌تر هستند.
    سوخت دیزل به دلیل داشتن نسبت چگالی انرژی به حجم بالا به طور گسترده‌ای شناخته شده است. همچنین پایدار بوده و نرخ مصرف بسیار کارآمدی را ارائه می‌دهد. به طور معمول، یک دیزل ژنراتور فقط نیمی از سوخت یک ژنراتور گاز طبیعی را می‌سوزاند، در حالی که همان خروجی را ارائه می‌دهد.
  2. داشتن قدرت بالا

    این دستگاه‌ها با داشتن نوسان کمتر، اما قادر به تأمین نیروی مورد نیاز برای جابه‌جایی تا 300 تن ماده می‌باشند.
  3. داشتن دوام بالا

    ژنراتورهای دیزلی بسیار بادوام و مطمئن بوده و باعث می‌شود تا عملیات بدون وقفه به طور کارآمدی انجام گردد.
    به طور کلی در مقایسه با همتایان گاز طبیعی، ژنراتورهای دیزلی نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم و سرویس بسیار کمتری دارند. همچنین خرابی‌ها کمتر رایج هستند که به معنای زمان کار بیشتر می‌باشد.

لازم به ذکر است که قطع برق می‌تواند فاجعه بزرگی برای صنعت و معدن به دنبال داشته باشد و از نظر درآمدی نیز ضررهای زیادی را ایجاد کند. پس همواره لازم است تا از یک منبع با اطمینان برق مورد نیاز برای این‌گونه مصارف تأمین گردد.

چگونه دیزل ژنراتور صنعتی تهیه کنم؟

وقتی صحبت از استفاده از ژنراتورهای دیزلی در کاربردهای صنعت و معدن به میان می‌آید، چند مسیر مختلف وجود دارد که می‌توانید برای یک انتخاب مناسب طی کنید.

  • یک گزینه این است که روی دیزل ژنراتور خود سرمایه گذاری کنید و تجهیزات را به طور کامل خریداری نمایید. البته، این کار برای برخی از عملیات استخراج غیر عملی است، زیرا نه تنها گران است، بلکه فشار داخلی زیادی برای رسیدگی به تعمیر و نگهداری و هر چیز دیگری که با داشتن یک ژنراتور دیزلی همراه است، ایجاد می‌کند.
  • شاید گزینه بهتر این باشد که یک دیزل ژنراتور کانتینری اجاره کنید. لازم به ذکر است که برای این کار باید فروشنده مناسبی را انتخاب نمایید، در این صورت از مزایای آموزش در محل، راه‌حل‌های سفارشی، تکنسین‌های واجد شرایط و تحویل سریع بهره‌مند خواهید شد.

اگر بین این دو گزینه دوبه‌شک هستید، می‌توانید با دشت نور تماس گرفته و طی تماس تلفنی با کارشناسان ما اطلاعات مورد نیاز خود را قبل از خرید به دست آورید.
اما صرف نظر از اینکه ژنراتور را خرید یا اجاره می‌کنید، چند فاکتور وجود دارند که باید در نظر داشته باشید:

  1. خرید خود را از فروشگاهی انجام دهید که مورد اطمینان و با سابقه باشد تا محصولی با کیفیت بالا و خدمات متناسبی را به شما ارائه دهد.
  2. تناسب خوب مشخصات دقیق پروژه‌های معدنی شما نوع دیزل ژنراتور مورد نیاز شما را تعیین می‌کند. نیازهای پروژه و زمان استفاده از ژنراتور را در نظر بگیرید.
  3. نیاز به قدرت رتبه بندی توان خروجی بسیار مهم است. یک ژنراتور با اندازه مناسب ضروری است. در غیر این صورت، با وقفه‌هایی در کار مواجه خواهید شد.

سؤالات متداول

  1. آیا برای صنایع و معادن تنها از دیزل ژنراتورهای بزرگ استفاده می‌شود؟

    لزوماً همچنین چیزی وجود نداشته و این موضوع بستگی به نوع کار و میزان برق مصرفی مورد نیاز دارد. برخی از افراد می‌توانند برای تأمین برق این نوع مصارف از دیزل ژنراتور کوچک نیز استفاده داشته باشند.
خواندن 629 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.